Sida 3 av 3

Re: Byta drivknutsdamask?

Postat: sön 22 jan 2017, 22:51
av Mazd
Mardrömsbild!

Jag har haft en drivknut med splines fastrostade i navet på 16v-kombin. Det behövs inte mycket rost heller. Det sitter något jävulskt. Jag tar alltid lite fett eller kopparpasta på drivknutens splines numera innan montering i navet.

Re: Byta drivknutsdamask?

Postat: sön 22 jan 2017, 22:52
av Speedo
Vettigt!

Re: Byta drivknutsdamask?

Postat: mån 23 jan 2017, 07:30
av datadavid
Ja det var ju klokt av mig att byta, tror att det hade uppenbarat sig lite glapp när det tätande stenmjölet spolats ut :D detta var nog bara några hundra mil i göteborgskt slask.
Ja, splinesen satt värst. Drivknuten var inga problem varken av eller på, gick med några eleganta knack. Inget våld :)
Får hoppas att molybdenfettet som följde med duger nu då.

Re: Byta drivknutsdamask?

Postat: tis 24 jan 2017, 15:12
av datadavid
Enda jag märkt än är ett litet bromsgnissel, tror beläggen och blecken hoppade runt lite när jag låste bromsskivan och drog av navmuttern. Bromsar hur fint som helst och pulsar inte så inget har krökt sig åtminstone.

Re: Byta drivknutsdamask?

Postat: tis 24 jan 2017, 23:00
av Speedo
Gott gott!

Re: Byta drivknutsdamask?

Postat: ons 01 feb 2017, 12:52
av datadavid
Nu går den tyst och underbart igen.. jubel!

Re: Byta drivknutsdamask?

Postat: fre 03 feb 2017, 13:44
av Speedo
Härligt att höra.