Byter du vattenpump varje gång du byter rem?
Allt var oförskämt fräsch som det verka. Inga ljud i något lager. Stanna fort osv. Precis som dom nya.
Men man skall väl byta allt ändå…
Sökningen fann 2078 träffar
- lör 13 jun 2026, 02:51
- Kategori: Felsökning, service, hjälp och tips
- Tråd: Kamremmens underbara värld
- Svar: 34
- Visningar: 28962
- fre 12 jun 2026, 19:14
- Kategori: Felsökning, service, hjälp och tips
- Tråd: Kamremmens underbara värld
- Svar: 34
- Visningar: 28962
Re: Kamremmens underbara värld
Ahh, ja men så var det nog ja.
Måste man förresten lossa motorfästet? Det gjordes sist men ja. Inte riktigt senvarför det behövs. Remmen ser man ut att kunna få förbi ändå?
Måste man förresten lossa motorfästet? Det gjordes sist men ja. Inte riktigt senvarför det behövs. Remmen ser man ut att kunna få förbi ändå?
- ons 10 jun 2026, 15:21
- Kategori: Felsökning, service, hjälp och tips
- Tråd: Kamremmens underbara värld
- Svar: 34
- Visningar: 28962
Re: Kamremmens underbara värld
Dags för kamrem igen.. inte på milen, då den gått 8500mil sedan sist, men dock åren. Gjorde det enligt min mek-logg 2007, så det är snart 20år sedan! Otroligt vad tiden går fort.
Förra gången hade jag hjälp, men denna gång kanske jag måste fixa det själv. Jag har lagt av mig en hel del vad gäller ...
Förra gången hade jag hjälp, men denna gång kanske jag måste fixa det själv. Jag har lagt av mig en hel del vad gäller ...
- mån 06 apr 2026, 17:55
- Kategori: Guider och beskrivningar
- Tråd: Deformerad kamremskåpa
- Svar: 9
- Visningar: 9310
Re: Deformerad kamremskåpa
Alltid bra att veta 
Skulle just till att beställa kamremssats + vattenpump och skulle samtidigt beställa multirem, som visade sig finnas i en oändlig kombination av bredder och längder. Fastnade i sökningen och slutade med att inget blev beställt.
Skulle just till att beställa kamremssats + vattenpump och skulle samtidigt beställa multirem, som visade sig finnas i en oändlig kombination av bredder och längder. Fastnade i sökningen och slutade med att inget blev beställt.
- tis 17 mar 2026, 20:38
- Kategori: Guider och beskrivningar
- Tråd: Deformerad kamremskåpa
- Svar: 9
- Visningar: 9310
Re: Deformerad kamremskåpa
Jobbigt att bli stående iof men…
Hur är det med de andra motorerna?
Hur är det med de andra motorerna?
- mån 09 mar 2026, 13:25
- Kategori: Rostbekämpning
- Tråd: Sidobaljor bak och reservhjulsbaljan på 2,2-kombin.
- Svar: 3
- Visningar: 205
Re: Sidobaljor bak och reservhjulsbaljan på 2,2-kombin.
Intressant. Undra hur dess rostskyddspigment är. Luktar den lika starkt som Hagmans?
Ja det är ju verkligen riktiga konstverk du skapat, med alla dina plåtjobb! Makt över materia.
Ja det är ju verkligen riktiga konstverk du skapat, med alla dina plåtjobb! Makt över materia.
- mån 09 mar 2026, 09:22
- Kategori: Guider och beskrivningar
- Tråd: Deformerad kamremskåpa
- Svar: 9
- Visningar: 9310
Re: Deformerad kamremskåpa
Intressant att du nämner det, för det är hög tid för kamremsbyte på min nu. Inte minst pga tid.
Hur var det... var alla våra motorer "non interference"? Ganska säker på att 2.2 12v var det iaf.
Hur var det... var alla våra motorer "non interference"? Ganska säker på att 2.2 12v var det iaf.
- mån 09 mar 2026, 08:44
- Kategori: Guider och beskrivningar
- Tråd: Lagerbyte bak. Rengöra packboxens anliggningsyta.
- Svar: 1
- Visningar: 89
Re: Lagerbyte bak. Rengöra packboxens anliggningsyta.
Jag har fortfarande inte kommit mig för att köpa skivor och lager bak till min, då vet verkar vara ett rent mysterium vad det är som skall passa.
- mån 09 mar 2026, 08:39
- Kategori: Rostbekämpning
- Tråd: Sidobaljor bak och reservhjulsbaljan på 2,2-kombin.
- Svar: 3
- Visningar: 205
Re: Sidobaljor bak och reservhjulsbaljan på 2,2-kombin.
Helt makalöst vilket jobb! Man skulle fått vara med som lärling, när du gör dina jobb.
Jag har grejat med samma del på min under vintern faktiskt, men inte lika omfattande.
Är det Biltemas epoxy grund? Har för mig nån sa den var vit.
Jag har grejat med samma del på min under vintern faktiskt, men inte lika omfattande.
Är det Biltemas epoxy grund? Har för mig nån sa den var vit.
- mån 09 mar 2026, 08:32
- Kategori: Projekt
- Tråd: Restaurering av Mazda 626 – inbyggd PS2?
- Svar: 2
- Visningar: 200
Re: Restaurering av Mazda 626 – inbyggd PS2?
Hej och välkommen!
Hmm.. nej, konstigt nog har jag faktiskt inte hört om någon som integrerat en PS2 i instrumenteringen. Du får väl vara första att skriva en guide här om du får ett bra resultat.
Hmm.. nej, konstigt nog har jag faktiskt inte hört om någon som integrerat en PS2 i instrumenteringen. Du får väl vara första att skriva en guide här om du får ett bra resultat.