Användbara delar?

Här kan du annonsera om 626or från 88-91 eller delar till densamma.
Onc
Stammis
Inlägg: 82
Blev medlem: tis 12 okt 2010, 08:19

Re: Användbara delar?

Inlägg av Onc »

Kan inte tänka mig ett bättre hem för bitarna!!

Jag är glad att kunna bidra till att fler mil kan läggas på dessa härliga bilar!


Bilen som lämnat vägarna var väl begagnad när jag fick ta över den och jag fick 36000 nästan helt problemlösa mil.'

I retrospekt kan det sägas vara den billigaste bilen jag haft hittills och i detta pris inkluderar jag bränsleförbrukningen och värdeminskning.

FE 2.0 är förunderligt snål utan att vara trött.

Ett generator haveri var nog det styggaste jag råkade ut för allt annan måste tillskrivas det normala slitaget.

Nu får jag lägga av.... :o :D

Haregött

ONC
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Användbara delar?

Inlägg av Speedo »

Oj oj vad grejor... och hamnar allt hos Mazd i slutändan får han nog ta och öppna butik snart. :o
Faktiskt känns det nästan lite tryggt att veta att vi har en här som sitter på så mycket delar, då det faktiskt definitivt börjar sina på marknaden.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Onc
Stammis
Inlägg: 82
Blev medlem: tis 12 okt 2010, 08:19

Re: Användbara delar?

Inlägg av Onc »

Så här i svanesångens dallrande sista minut....

Det finns också en begagnad och en smula rostig dragkrok med typskylten kvar på kroken. Möjligen kan en del monteringsbleck saknas men det tror jag inte är svårt att få till. Med lite kärlek och pyssel blir det säkert bra på någons bil. Tror dock inte att jag kommer att låta den vila i sitt hörn i garaget så där jättelänge utan hoppas istället på att någon här kan tänkas "behöva" den. Det är typiskt en ganska tung och otymplig historia men jag ville i alla fall nämna att den finns. Möjligen kan jag också producera någon form av monteringsinstruktioner.

Ha det fint

ONC
Onc
Stammis
Inlägg: 82
Blev medlem: tis 12 okt 2010, 08:19

Re: Användbara delar?

Inlägg av Onc »

Jag inser att intresset för en dragkrok inte är så stort.
Då tror jag att det snart är dags att låta pjäsen gå till skroten.
Låter chansen finnas ett litet tag till.

ONC
Onc
Stammis
Inlägg: 82
Blev medlem: tis 12 okt 2010, 08:19

Re: Användbara delar?

Inlägg av Onc »

Nu är det över, dragkroken har lämnat avdelningen användbara tillbehör och är nu skrotad.

ONC
Skriv svar