Skänkes: Mazda 626 HGV 2.2I P

Delar till dessa bilar blir svårare och svårare att hitta. Dela med er av tips här!
Användarens profilbild
spj
Inlägg: 13
Blev medlem: lör 23 mar 2019, 04:23
Ort: LULEÅ

Skänkes: Mazda 626 HGV 2.2I P

Inlägg av spj »

Hej!
Jag har fått order (-Nä, du får ju göra som du vill, MEN...) (Och jag är nog gammal att veta vad "göra som jag vill" betyder på kvinnospråk. -SKROT SKA BORT!) :roll:

Således ska även Kombi-reservdelsbilen få flytta, den heter "En ljusblå herrgårdsvagn av årsmodell 1989 som är avställd. Växellådan är manuell och motorn är på 116 hk och drivs med bensin."

Bilen skänkes i sin helhet och fulla prakt om någon är intresserad!

Jag vet absoult ingenting om bilen, köpte den på blocket för ca ett år sedan för att ha reservdelar till min halvkombi men inser att behovet av reservdelar inte är av den omfattningen att denna bil behöver stå och ta upp viktigt utrymme för trädgårdstomtar, blomlådor och annan skit...

Den saknar bakrutan, har någon slags plexiskiva istället, den är inte överdrivet ren då den stundtals tjänstgjort som hundkoja. Minst halva avgassytemet är borta och något knepigt elfel som låser och brummar i c-låsen helt på egen hand.

Jag tror att den har tillbringat mycket av sitt liv i norrbotten och därmed är relativt frisk i plåten. (tror jag).
I övrigt har jag kört bilen till sin plats (ca 15 mil utan ett enda problem) för egen maskin och jag har sedan dess bara behövt ta 80A huvudsäkringen från den då "någon" klantskalle kopplade startkablarna fel på den andra bilen.
Detta är vad jag vet och kommer ihåg, kan ev. saknas ngt annat också.

Jag inser ju att den troligtvis står en smula ocentralt för de flesta men om någon hugad person är på rull och råkar ha vägarna förbi norrbottens inland så är det bara att hojta till om man vill hämta bilen.

Den får åtminstone stå kvar september månad ut, sen får vi se. Men om vi kommer överens om hämtning ev. senare så går det säkert att lösa (med risk för att viss snöskottning kommer ingå).

Har tyvärr ingen bild på den men om jag kommer ihåg så ska jag fota och komplettera med bild när jag åker till stugan i helgen.

Finns intresse; hör av dig på mail så kommer vi överens.
garaget "snabelkrullkanelbulletecken" protonmail punkt com
ZOOM ZOOM som japanerna säger.... :/
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Skänkes: Mazda 626 HGV 2.2I P

Inlägg av Mazd »

Hej spj! Så frustrerande... Din kombi skulle passa fin-fint i min trädgård. Tyvärr har jag varken tid eller möjlighet att hämta den.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Skriv svar