Inre styrleder.

Om du vill dela med dig av och beskriva en reparation eller modifiering du utfört, steg för steg, kan du göra det här.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Inre styrleder.

Inlägg av Mazd »

De inre styrlederna brukar hänga med länge. Och det är tur för de är hemska att byta. Särskilt de som är låsta i styrväxeln med spännstift som de är på min 2,2-kombi. Teoretiskt så går det att komma åt allt när det sitter på bilen, men i praktiken så vill jag påstå att hela styrväxeln bör demonteras från bilen för att ha en chans. Och inte ens då är det roligt.

Har i dagarna genomfört den här operationen, och den har kantats av motgångar. Avdragen utdragare som fastnat i spännstift och säkert tio utslitna eller avdragna borr som också fastnat, och våld av en omfattning så att det känns som om man drar sönder hela styrväxeln. Men nu är lederna bytta och spännstiften ersatta med stoppskruvar.
DSCN1029b.jpg
Visad 1095 gånger
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Inre styrleder.

Inlägg av Speedo »

Tack för info, då vet jag att jag aldrig kommer försöka ge mig på att göra något sådant...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Skriv svar