Luffar-K&N
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Luffar-K&N
äääääääää det finns vinkelkap
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Re: Luffar-K&N
Helt rätt, mazdalover, haha! Det blir ännu mer luffarstuk. Min variant är klart överarbetad, men så hade jag ganska mycket fritid i somras... Och kul var det att knåpa ihop den!
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Luffar-K&N
Det är detaljerna som gör det!Mazd skrev:Min variant är klart överarbetad, men så hade jag ganska mycket fritid i somras...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Luffar-K&N
... Tio år senare; Samma jobb som tidigare i den här tråden, men denna gång på 2,2-kombin. Byte av flex-röret i avgaskröken. Men det är faktiskt samma jigg som jag använder. Bra-att-ha-grejer är bra att ha. Flex-röret var skadat och sladdrigt, så jag spjälade det i förhoppning om att det skulle hålla rätt form innan jag häftade fast det i jiggen.
Resultatet blev ganska tillfredsställande och förhoppningsvis passar det på bilen också.
Men den invändiga svetsfogen i anslutningen mot grenröret störde mig tillräckligt för att jag skulle gå loss med vad Nik Blackhurst kallar "The angry end". Oj oj, vilket flöde det kommer att bli!
Resultatet blev ganska tillfredsställande och förhoppningsvis passar det på bilen också.
Men den invändiga svetsfogen i anslutningen mot grenröret störde mig tillräckligt för att jag skulle gå loss med vad Nik Blackhurst kallar "The angry end". Oj oj, vilket flöde det kommer att bli!
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Luffar-K&N
Fem hästar till nu eller?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!