Mazda 626 TWR goes 16V
Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89
Såg väl inte så pjåkig ut (på långt avstånd).
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89
ser fin ut förutom skärmkanter bak som behöver omvårnad och skärmar fram bakom hjulen mot trösklarna är den enda rosten på hela bilen
det tråkiga är ju att den är krockad i röven så den måste upp i riktbänk för att få den rak
det tråkiga är ju att den är krockad i röven så den måste upp i riktbänk för att få den rak
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89
bank, bank, skruv, skruv, demo, demo, montera, montera, banka lite till, svära, le, perfekt.
ny bagage lucka monterad går att öppna och stänga nu oxå
dragkrok och stötfångare demonterad och slängt på skrothögen
ny bagage lucka monterad går att öppna och stänga nu oxå
dragkrok och stötfångare demonterad och slängt på skrothögen
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89
montera montera modifera modifera mm
extraljus monterade. 2,5 tums avgas monterad nu gör bilen utan problem 200
extraljus monterade. 2,5 tums avgas monterad nu gör bilen utan problem 200
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89
Det var en 16v va?
Jag har kommit upp i 200km/h med min. Aningen medlut, men den ökade fortfarande när jag fick bromsa in pga en rondell
Jag har kommit upp i 200km/h med min. Aningen medlut, men den ökade fortfarande när jag fick bromsa in pga en rondell
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89
det är en 16v japp nu gör den mätaren ut = 240 mätarfart går rätt så hyfsat
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89
Inte dåligt!
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89
med lättare andningsvägar så går bilen mycket bättre och drar hela vägen till rödmarkeringen. innan med orginal luftburk och orginal avgas så orkar den knappt varva 6000v/min nu går den upp på varvstoppet vid 7200 för ingenting
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89
Okey... så sportluftfilter och grövre avgassystem är det du gjort? Antar att sådana åtgärder gör mer på 16v än 2.2i.
7200rpm? Var börjar rödmarkeringen? Och ligger varvstoppet i början av rödmarkeringen?
7200rpm? Var börjar rödmarkeringen? Och ligger varvstoppet i början av rödmarkeringen?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89
rödmarkeringen börjar vid 7000v/min men 16v tål nästan 9000v/min med orginal kolvar och stakar efter 7500 behövs starkare ventilfjädrar, över 8000v/min behövs vassare kammar, vid ca 8500v/min behövs torsumps smörjning annars börjar oljan att skumma = haveri
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.