Mazd: jag har egentligen inga superfasta planer än. Det blir eventuellt lite resande med en kompis och sedan leta reda på jobb nånstans. Kanske i Europa, ibland känns NZ lite långt borta

. Skulle vara kul att se nåt mer ställe, har ju redan bott i Sverige i 24 år... Blir tre år i NZ i oktober också! Får se om det finns GY (Golden Years)-Mazdor var jag nu hamnar

. Nya Zeeland kan faktiskt rekommenderas för entusiaster då landet har en gammal vagnpark med gott om japanska bilar, inget vägsalt och GY (Golden Years)-mazdorna är i god vigör. Även "systerbilen" Ford Telstar finns i rikliga mängder.
Angående bromsarna så håller jag med, det är förmodligen ett mindre problem i sammanhanget, kan nog räcka med motionering eller isärplockning och uppsmörjning. Såg att Speedo skrev lite tips om bakbromsar i en annan tråd. Jag har dock inte skivor utan trumbromsar bak.
Rutan är nog ett större problem, hade tänkt pipa iväg till nån bilglasfirma på måndag och fråga vad dom tror om det. Kanske finnns nån smal chans att det går att göra nån lagning, men jag skulle inte tro det egentligen. Har bara trafikförsäkring, så kan nog inte räkna med försäkringspengar heller. Och näe, vore ju synd på ett sätt att döma ut bilen helt, för den funkar ju helt ok i övrigt. Tror inte man kan få så mycket för den som skrot eller reservdelsbil heller, så beroende på vad framrutan kostar så är det mycket möjligt att det fortfarande är mer ekonomiskt att fixa/besiktiga/sälja. Kommer inte bli nån bra förtjänst, men får väl nästan vara glad att jag har fått ut så många mil och så mycket nöjen/upptäcktsresor av bilen.
Som en notis kan jag även nämna att det är olagligt att ha bilen parkerad på allmän väg med utgånget besiktningsbevis i det här landet. Ca 1000kr i böter om en parkeringsvakt får syn på den tror jag. Så om jag inte har fixat detta till på fredag så får jag dumpa bilen i havet, eller mer troligt - ställa den på min specialgata i utkanten av stan som är utanför "coupon parking zone"

.