Det är min vana trogen budgetgrejer som gäller. Fyra styck AGI Sarek 2 (regummerade). Har kört mycket med dubbade vinterdäck från AGI och är helnöjd med dem. Och så blev det fyra styck Yokohama Ice Guard 30 (dubbfria). Vill testa dubbfritt och dessa påstås gå ganska tyst också.
Har precis hämtat dem, så nu ska overallen på och sedan ska det bytas hjul.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Nästan symboliskt kom första snön när jag höll på med sista hjulet... Har provkört 2 mil nu med plastsköldar och inte märkt någonting, så det får väl räknas som bra så här långt. Varmt blev det förstås inte så framtiden får utvisa vad som händer då, hehe!
Och jodå, Yokohamasarna gick ganska tyst. Skönt!
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Plastsköldarna gjorde jag på min 16v. En ventil (troligen) gav upp på den bilen förra sommaren och den har varit avställd sedan dess. Körde ändå drygt ett halvår med plastsköldarna helt utan problem.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Bakre delen av min vänster-bak skärmkant är ju numera gjord av glasfiber också . Något som man omöjligt kan se faktiskt, efter lackeringen. Nu kommer det inte bubbla nån mer rost där iaf.
Ang. bromsskölden så var det när jag fixade med hålet i hjulhuset och hade lite ställtid på torkning av färg osv, som jag fick idén att stärka upp och bygga på bromskölden i överkant med glasfiber. Men som sagt, både plast och glasfiber är nog egentligen inte dumt på sådana här utsatta ställen.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!