Misständer liite liite.
Re: Misständer liite liite.
Kul kul! Jo, jag håller verkligen med om det du säger att visa dagar flyter allt, och vissa dagar blir det bara skit. Men du har inte hunnit testa den så mkt ännu?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Misständer liite liite.
Har inte testat något. Bilen har stått i verkstaden ända sedan jag började med topp-packningen.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Misständer liite liite.
Testat något än?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Misständer liite liite.
Idag körde jag en rejäl provtur, och gissa vad... Bilen hackar fortfarande.
Om jag kör på femman i sjuttio och försöker accelerera försiktigt så hackar den ofelbart. På högre varvtal märks nästan inget, möjligen märks lite i långa uppförsbackar.
Ska bli spännande att se om ettans och tvåans stift fortfarande är blöta av olja. Då måste det rimligen vara ventiltätningarna som är dåliga. Frågan är om bilen hackar bara för att den råkar dra i sig lite olja???
Jordflätan till batteriet har jag glömt bort att byta också. Har helt inriktat mig på de oljiga stiften.
Är lite besviken förstås, så jag har tröstat mig med lite kulmek med hatchbacken. Betydligt roligare än att felsöka.
Om jag kör på femman i sjuttio och försöker accelerera försiktigt så hackar den ofelbart. På högre varvtal märks nästan inget, möjligen märks lite i långa uppförsbackar.
Ska bli spännande att se om ettans och tvåans stift fortfarande är blöta av olja. Då måste det rimligen vara ventiltätningarna som är dåliga. Frågan är om bilen hackar bara för att den råkar dra i sig lite olja???
Jordflätan till batteriet har jag glömt bort att byta också. Har helt inriktat mig på de oljiga stiften.
Är lite besviken förstås, så jag har tröstat mig med lite kulmek med hatchbacken. Betydligt roligare än att felsöka.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Misständer liite liite.
Försvår att du är besviken... när man tror man hittat och löst felet, och så är det kvar.
Är inte heller säker på det där med oljan. Såklart är det inte bra om den förbränner olja, men om det orsakar hack...?
Är inte heller säker på det där med oljan. Såklart är det inte bra om den förbränner olja, men om det orsakar hack...?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Misständer liite liite.
Saken är den också att den började hacka samtidigt som den började dra olja. Därför är det lätt att tro att det finns ett samband... Annars är jag inte den som oroar mig för att det går åt lite olja. (16v:n drack massor av olja men gick som ett spjut.)
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Misständer liite liite.
Hur var det, hade du kollat felkoder?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Misständer liite liite.
Nope, får väl ta och göra det.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Misständer liite liite.
Hur var det med felkoderna??? Har inte brytt mig om detta tidigare. Hade fått för mig att det ska gå att blinka fram koder med en testlampa, men jag kan inte hitta något sådant i handböckerna. Där står det bara om mazdas specialmätare.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Misständer liite liite.
Jomen visst skall det gå att blinka fram. Kollade du tråden "felkodsavläsning" i toppen på "guider och beskrivningar". Där länkas till denna PDF: http://Mazda.chotai.se/Felkoder-mazda1989_626.pdf
Har även läst det där nån annanstans, om inte i verkstadsmanualerna så kanske i Haynes?
Har även läst det där nån annanstans, om inte i verkstadsmanualerna så kanske i Haynes?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!