Möte med mazdalover

Hittat någon cool bild du vill visa, eller kanske en bild på din egen pärla?
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Möte med mazdalover

Inlägg av Mazd »

Blev, till min stora överraskning och glädje, bjuden till Landskrona för att kolla in mazdalovers TWR-kombi projekt, när jag passerade på väg till Tyskland.

Från Landskrona bar det av ut på den skånska landsbygden till en liten gård där mazdalover delar verkstad med en motorgalen präst och - får man anta - Gud. Ok, jag låter det där med Gud vara osagt. Det kan ha varit det där med verkstad med lyft, lackbox och mitt i allt en Rolls Royce med förgylld kylarmaskot som gav mig känslan av gudomlig närvaro.

Där stod i alla fall den omtalade TWR-kombin, omgiven av högar med mazdagrejer, och väntade på sin återuppståndelse. Dock lär det ta mer än tre dagar, såvida inte prästen hjälper till...

Helglasad taklucka och sportstolar från 626 coupé är exempel på två trevliga grejer som mazdalover plockat på sin kombi som jag gärna skulle vilja ha själv.

Hann även ta kort på mazdalovers daily driver innan den försvann i ett moln av bränt gummi.

Tack för titten, mazdalover!
Nu har jag sett besten med egna ögon.
Nu har jag sett besten med egna ögon.
Visad 8181 gånger
Busmazda och bruksmazda träffas. Inte så tokigt med nedflyttad nummerplåt.
Busmazda och bruksmazda träffas. Inte så tokigt med nedflyttad nummerplåt.
Visad 8181 gånger
Skillnad på baklysen. -90a hade mörkare baklysen och ramp än 90b. (Det sitter alltså "fel" lysen på bilen.)
Skillnad på baklysen. -90a hade mörkare baklysen och ramp än 90b. (Det sitter alltså "fel" lysen på bilen.)
Visad 8181 gånger
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
albastro
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 27 maj 2011, 10:11
Ort: landskrona
Kontakt:

Re: Möte med mazdalover

Inlägg av albastro »

Hörde av gubben här hemma att du verkade blitt förälskad ute på gården, av tråden att dömma så förstod jag rätt :P

Men kan jag komma med en liten rättelse?
16 ventilaren är min lilla gullunge, han försöker bara köra ihjäl den :(
(Men gör han det finns det ett löfte om 12 bebisar :evil: )

Glömde presentera mig
Mazdalovers lika mazdatokiga sambo cia här :)
Användarens profilbild
mazdalover
Forumveteran
Inlägg: 655
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
Ort: bjuv
Kontakt:

Re: Möte med mazdalover

Inlägg av mazdalover »

albastro skrev:Hörde av gubben här hemma att du verkade blitt förälskad ute på gården, av tråden att dömma så förstod jag rätt :P

Men kan jag komma med en liten rättelse?
16 ventilaren är min lilla gullunge, han försöker bara köra ihjäl den :(
(Men gör han det finns det ett löfte om 12 bebisar :evil: )

Glömde presentera mig
Mazdalovers lika mazdatokiga sambo cia här :)

mazd: glädjer mig att du tyckte om det :) alltid välkommen förbi hemma i landskrona på kaffe eller te eller liknande om du har vägarna förbi.

cia: det är en Mazda, det håller........... (inte alltid men för det mesta :roll: )
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Möte med mazdalover

Inlägg av Mazd »

Sorry albastro, fel av mig. (mazdalover sade faktiskt att det var din 16v.)

Mazdakvalitet i all ära, men det kommer nog att bli en hel drös minimazdalovers i familjen... :lol: (Hur kan man lova något sådan när man har så tung högerfot?)
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Möte med mazdalover

Inlägg av Speedo »

Lät riktigt trevligt det där! Åker ni norrut så måste ni ta ett stopp här, men det är väl lite mer sällan det händer...
Jag har dock ingen sådan fullfjädrad verkstad att visa upp, men dock kanske lite annat. Övernattning och mat kan även ordnas. :D. Nämnde jag föressten att vi har väldigt gott kaffe här? :)
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Möte med mazdalover

Inlägg av Mazd »

Jo, jag tänkte hur många gånger som helst när jag åkte till Härnösand att jag skulle fortsätta norrut en bit till, men jag fick tyvärr aldrig tummen ur. Det är så typiskt. Numera får jag vara glad om jag lyckas ta mig längre norrut än Katrineholm, och ändå känns det som om jag sitter i bilen nästan jämt. Ume-kaffet är ju legendariskt. ;)
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
albastro
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 27 maj 2011, 10:11
Ort: landskrona
Kontakt:

Re: Möte med mazdalover

Inlägg av albastro »

Låter inte tanken på 12 stycken mini mazdalovers underbart :) problemet då blir nog att det inte kommer finnas Mazdor åt någon annan ;)

Umeå kaffet är gott, men be samtidigt om palt, du går mätt från bordet iallafall :)
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Möte med mazdalover

Inlägg av Speedo »

Haha, albastro, ja du har så rätt så!
Och ännu lite längre norrut får man den legendariska "Pitepalten".
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Användarens profilbild
albastro
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 27 maj 2011, 10:11
Ort: landskrona
Kontakt:

Re: Möte med mazdalover

Inlägg av albastro »

eller kommer ni till skåne, landskrona hem till oss kan ni också få 100% äkta pitepalt
Skriv svar