Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88
Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88
Mazdalover du räddar verkligen min lust att rädda bilen så den blir trevligare och använda, kan inte beskriva hur glad jag blir när nån hjälper till.
Ska skicka skatten sen när du känner dig klar
tak/mattias
Ska skicka skatten sen när du känner dig klar
tak/mattias
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88
kul att man kunde hjälpa till.
mvh mazdalover
mvh mazdalover
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88
Får behålla mig rätten att kolla bilen på måndag och se om jag kan se vajern och så det ser lika dant ut på min bil så berättar hur det går sen.
kolla bara om du kan få en bild på den plåten som bör vara anledningen till vatten lekaget till fläktsystemet
Trevlig Helg på er
kolla bara om du kan få en bild på den plåten som bör vara anledningen till vatten lekaget till fläktsystemet
Trevlig Helg på er
Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88
Jag brukar fixa det här problemet utifrån. Först göra rent med tandborste, sedan få det torrt och så kleta butyltätning runt skarven. Jag brukar ta upp ett arbetshål i torpedväggen för att komma åt bättre, för det är hopplöst trångt.
Vi väntar på mazdalovers bilder, så syns det nog bättre hur jag menar.
Vi väntar på mazdalovers bilder, så syns det nog bättre hur jag menar.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88
varsågod nu sova sen hela väckan jobb så på torsdag kväll kan jag svara igen
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88
Kul att det går framåt. Jag har som tur är inte behövt rota i dom här delarna av bilen själv, men det lär säkert behövas. Om inte annat i förebyggande syfte. Funderar på om man skulle ta bort torkaren och plasten och sedan blåsa ner rostskyddsmedel...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88
Det är nog inte någon dum idé att förebygga lite där om det går. Frågan är om man kommer åt med rostskyddet där det behövs?
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88
oftast är det för sent
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88
Bilar som bor under tak, som din Speedo, borde klara sig bättre runt skvalp-plåten, för de får betydligt mindre vatten där.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88
Uppdatering:
1.Vajrarna sitter på plats, Tack "mazdalover" för hjälp med bilder så jag förstod, du får 5Poäng.(återkommer till dig sen M-lover.)
Så nu är min fläktkontroll fungerande (3 reglage=vajrar) El reglaget för fläktlägena 0-4 är draget på höger sida av mittenkonsollen så jag kan hitta elfelet, sen ska den tillbaka till sin plats.
2.Angående skvalpplåten så såg den ungefär ut som på din bild mazdalover, dock så är min misstanke på att vattnet kommer från dom 2 plastpluggarna som man ser igenom hålet, Några ideer?
Uploaded with ImageShack.us
3.Angående Elfelet så får inte fläkten någon ström (fläkten fungerar) men el reglaget verkar skicka ström, så nånstans efter reglaget(0-4) så är strömmen bruten,
Nån som har nån ide eller liknande? hörde något om nån elgrej under bilbatteriet men det låter skumt?
så nån brytare eller krets av något slag kanske lurar mig lite. Så tips tack,
4.Hur kan man veta om Värmespiralen (den med 4 fjädrar typ som bestämmer värmen) som sitter vid fläkten om den fungerar?
Åter igen Tack för all Förträfflig hjälp, ni är så snälla
1.Vajrarna sitter på plats, Tack "mazdalover" för hjälp med bilder så jag förstod, du får 5Poäng.(återkommer till dig sen M-lover.)
Så nu är min fläktkontroll fungerande (3 reglage=vajrar) El reglaget för fläktlägena 0-4 är draget på höger sida av mittenkonsollen så jag kan hitta elfelet, sen ska den tillbaka till sin plats.
2.Angående skvalpplåten så såg den ungefär ut som på din bild mazdalover, dock så är min misstanke på att vattnet kommer från dom 2 plastpluggarna som man ser igenom hålet, Några ideer?
Uploaded with ImageShack.us
3.Angående Elfelet så får inte fläkten någon ström (fläkten fungerar) men el reglaget verkar skicka ström, så nånstans efter reglaget(0-4) så är strömmen bruten,
Nån som har nån ide eller liknande? hörde något om nån elgrej under bilbatteriet men det låter skumt?
så nån brytare eller krets av något slag kanske lurar mig lite. Så tips tack,
4.Hur kan man veta om Värmespiralen (den med 4 fjädrar typ som bestämmer värmen) som sitter vid fläkten om den fungerar?
Åter igen Tack för all Förträfflig hjälp, ni är så snälla