Äldsten i garaget...

Hittat någon cool bild du vill visa, eller kanske en bild på din egen pärla?
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Äldsten i garaget...

Inlägg av Speedo »

Så... vilken bil är den överlägst äldsta i vår garagelänga?

Bild

Så nu vet ni hur min Mazda har det där den "bor". :) ...tänkte jag kunde bidra med någon bild jag också, med tanke på tex Mazd många bidrag. :shock:
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Äldsten i garaget...

Inlägg av Mazd »

Wow! Kul att se! Din Mazda är så fin Speedo så den formligen lyser bland dom andra vintertrötta bilarna. Även Beetlen som säkert både färg- och designmässigt är tänkt som en kul färgklick får se sig slagen med hästlängder.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
mazdalover
Forumveteran
Inlägg: 655
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
Ort: bjuv
Kontakt:

Re: Äldsten i garaget...

Inlägg av mazdalover »

Mazd skrev:Wow! Kul att se! Din Mazda är så fin Speedo så den formligen lyser bland dom andra vintertrötta bilarna. Även Beetlen som säkert både färg- och designmässigt är tänkt som en kul färgklick får se sig slagen med hästlängder.
håller med fullständigt

mvh mazdalover aka daniel
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Äldsten i garaget...

Inlägg av Speedo »

Tack! Ja, den där beetlen är vanskött nåt hemskt. Brukar faktiskt få frågor från grannarna om hur jag alltid kan ha så ren bil. Men faktum är att den inte alltid är helt ren, och så kör vi så lite så tvättar jag nån gång i månaden så hinner den inte bli så skitig. Nu i Söndags när jag tvättade (och tog bilden) så var det iof bara två veckor sedan sista tvätt tror jag, men jag hade en OK rabatt check på 50kr som gick ut samma dag som jag ville hinna utnyttja.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Äldsten i garaget...

Inlägg av Speedo »

Kan föressten tillägga att det är ett rätt bra garage förutom att det dammar betongdamm rätt ordentligt, speciellt när det är lite torrare. Ibland när man låtit bilen stå några dagar efter tvätt ser den inte alls nytvättad ut längre... men det är sånt man får leva med när man måste dela garage ;)
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Äldsten i garaget...

Inlägg av Mazd »

Som jag ser det så är det viktigaste med garage att det är luftigt. Innan jag köpte 2,2:an så bodde den i ett litet källargarage i ett fytiotalshus. Garaget hade golvbrunn och ett jätteelement så det var naturligtvis väldigt skönt för tidigare ägaren att tvätta bilen inne, vilket han också gjorde ofta och gärna. Det var nog snarast tropiskt klimat i det garaget skulle jag tro. Som tur är så rostskyddade samme herre bilen undertill och i hålrum, men ute vid hjulen där han inte rostskyddat, t ex nav och bromsgrejer var otroligt rostigt. 16v:n som plågats på mycket grusväg men stått ute är mycket finare på motsvarande ställen.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Skriv svar