Biltemas multisliptillbehör?
Re: Biltemas multisliptillbehör?
Ja det blev en original. Känner mig lite korkad. Hade bestämt mig för en Jula-variant. Men när jag stod på Jula och jämförde så var Dremel den minsta, kortaste och smidigaste. Därför blev det en sådan. Kanske skulle skaffa en billigare också som backup...
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Biltemas multisliptillbehör?
Original är aldrig fel. Dock har jag upptäckt att mitt sätt att behandla hjälpmedel, såsom elverktyg, inte gör det lönsamt. Pirat med ett års garanti ger mig mest för pengarna.
Men ditt ambitiösta jobb, Mazd, motiverar höga maskinkostnader!
Keep up the God Work!
I'm impressed!
Men ditt ambitiösta jobb, Mazd, motiverar höga maskinkostnader!
Keep up the God Work!
I'm impressed!
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Biltemas multisliptillbehör?
Precis.. kör den där och så byter du nästa gång!
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Biltemas multisliptillbehör?
Blev glad för att jag valde den minsta multislipen idag. Blev tvungen att justera fästena för bromsslangarna på nya stötdämparna för de var för trånga. Fick precis plats med Dremeln utan att behöva lossa något. Hade jag haft en lite större maskin så hade jag varit tvungen att demontera krängningshämmaren.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Biltemas multisliptillbehör?
Ah... originalet är lite mindre alltså?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Biltemas multisliptillbehör?
Ja, framför allt är Dremel kortare än övriga. Men "efterföljarna" har oftast högre effekt verkar det som. Man kanske skulle ha en lågprismaskin för slipning där man kommer åt, och så en Dremel för de allra mest svåråtkomliga ställena...
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Biltemas multisliptillbehör?
......Eller flexaxeln! Har hittills inte kommit åt !
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Biltemas multisliptillbehör?
Ja flex axeln måste ju vara optimal för att komma åt... inte provat den faktiskt.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!