Besiktade GY (Golden Years)´n idag och NU har den första nödvändiga rostlagningen kommit för mig.
Främre fästet för H bakre längsgående länkarmen. Måste nästan vara en Mitsuprodukt eftersom den "redan" är delvis uppäten av rostmasken.
Eftersom min kropp just nu inte går med på att jag ligger på rygg under bilen, kommer jag att anlita en kompis för att svetsa dit lite ny plåt.
Fö fick jag nerslag på yttre H styrled men bara "bra att veta" på inre V så den "nya" får väl ligga i reservdelslådan tills jag klarar att krypa under.
Tänk om jag hade ett utrymme med högre takhöjd och ett golv där det stod en lyft.
Nu är det min "tur"
Nu är det min "tur"
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Nu är det min "tur"
Välkommen i rost-träsket! Det var på tiden.
Det var synd att du inte beställde en komplett styrarm med yttre styrled när du ändå shoppade loss på Bildels-skullen. Men det gick ju såklart inte att veta. Murphys Lag. Denna vecka kör jag "Allt på skullen 100 kr/st". Nävars, det var ett skämt. Men en fin yttre styrled kan jag släppa för en hundring om det är till någon hjälp.
Det var synd att du inte beställde en komplett styrarm med yttre styrled när du ändå shoppade loss på Bildels-skullen. Men det gick ju såklart inte att veta. Murphys Lag. Denna vecka kör jag "Allt på skullen 100 kr/st". Nävars, det var ett skämt. Men en fin yttre styrled kan jag släppa för en hundring om det är till någon hjälp.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Nu är det min "tur"
Fantastiskt med alla fina delar du säljer Mazd. Men behöver du inte ha kvar lite själv också?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Nu är det min "tur"
Men Speedo! Skriv inte sådär!
Tänk om butiken stänger
Tänk om butiken stänger
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Nu är det min "tur"
Jo, det är lite balansgång mellan att vara hjälpsam och välförsedd för eget bruk. Har ju en hel del guldkorn som jag inte släpper.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).