Fulmek

Här kan vi fråga varandra om tips och hjälp när vi har fått något klurigt fel på våra pärlor.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3324
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Fulmek

Inlägg av Mazd »

Rostlagningsfilmen är långt över gränsen när det inte är charmigt längre. Så mycket jobb för att åstadkomma något så dåligt. Det måste vara en mycket sjuk människa som gör något sådant.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
datadavid
Forumveteran
Inlägg: 210
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 16:58

Re: Fulmek

Inlägg av datadavid »

Att döma av texten i början är det en polsk sjuk människa :D
Nu kan man ju kasta båda svetsmaskinerna! Allt kan lagas med fogskum!
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3324
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Fulmek

Inlägg av Mazd »

Jag byggde ett kök förra året på ett ställe där det dök upp en polsk självutnämnd rörmokare för att fixa avloppet. Han använde också mestadels fogskum. Jag lade mig inte i hans förehavanden, men Jacki skällde non stop från det att "rörmokaren" kom tills han åkte. Pudlar tål inte fuskjobb.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
2x626
Forumveteran
Inlägg: 564
Blev medlem: lör 13 nov 2010, 19:54
Ort: Jämtland

Re: Fulmek

Inlägg av 2x626 »

Schnauzrar tål heller inte fuljobb !!!
Så de så !!!!
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3324
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Fulmek

Inlägg av Mazd »

Schnauzrar verkar även vara noga med att markera vem bildelar tillhör tills deras husse fått betalt. Men visst, rätt ska vara rätt! :thumbup:
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
2x626
Forumveteran
Inlägg: 564
Blev medlem: lör 13 nov 2010, 19:54
Ort: Jämtland

Re: Fulmek

Inlägg av 2x626 »

Tyvärr måste jag meddela att mitt exp.kärl inte funkade. Det är ju så kolloysansvärd tunn aluminium i Pilsnerburkarna nu för tiden, så det blev hål.
Men som tur är, har jag en Mrs som odlar bär och en del av bären blir likör med hjälp av Brännvin Special, som säljs i 0,5l plastflaskor.
EXP kärl 2.jpg
Visad 8158 gånger
:wave: :wave:
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3324
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Fulmek

Inlägg av Mazd »

Det där blev ju också väldigt bra. :thumbup:
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
datadavid
Forumveteran
Inlägg: 210
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 16:58

Re: Fulmek

Inlägg av datadavid »

Jag körde pilsnerburk som catch-can på vevhusventen på min triumph chopper i flera år innan jag riktade slangen mot kedjan istället. Den kedjan går aldrig torr :D
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3324
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Fulmek

Inlägg av Mazd »

Broms-sköldarna bak på 2,2-kombin är så lealösa nu så överkanterna slår mellan skivorna och naven. Ett ljud som låter allvarligt och stressar mig fastän jag vet att det är ofarligt. En ståltråd med böjda ändar som krokar mellan sköldarnas överkanter och fästena för bromsslangarna på fjäderbenen håller sköldarna stilla och tysta.
DSCN0831.JPG
Visad 8135 gånger
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3324
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Fulmek

Inlägg av Mazd »

När jag höll på med min gubbalösning med bromssköldarna så passade jag på att fota ett par helt underbara gubbalösningar som morfar gjort på min traktor. Han var en pionjär inom oil catch can.
Här hänger en halv flaska som catch can under soppapumpen i ett tunt snöre. Aldrig att jag tar bort den.
Här hänger en halv flaska som catch can under soppapumpen i ett tunt snöre. Aldrig att jag tar bort den.
Visad 8132 gånger
Vid bränslekranen tror jag att det egentligen ska sitta någon pumpgrej som man trycker på för hand. Den har tydligen gått sönder och ersatts med någon form av plugg, en bit tjock gummislang och en stor slangklämma. Helt tätt har det inte blivit, så under hänger andra halvan av flaskan som catch can. Observera även pedalgummit på kopplingspedalen; en bit cykeldäck och en slangklämma.
Vid bränslekranen tror jag att det egentligen ska sitta någon pumpgrej som man trycker på för hand. Den har tydligen gått sönder och ersatts med någon form av plugg, en bit tjock gummislang och en stor slangklämma. Helt tätt har det inte blivit, så under hänger andra halvan av flaskan som catch can. Observera även pedalgummit på kopplingspedalen; en bit cykeldäck och en slangklämma.
Visad 8132 gånger
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Skriv svar