Jag vill inte lägga mig i för mycket, men ett stag från tvärstaget till torpedväggen på högersidan är nog inte fel för att låsa allt riktigt tight även i längsled.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Jag förstår dina intentioner, bcquest, och de är imponerande. Men för att inte återskapa samma rostställen igen så måste du ändra konstruktionen och använda enbart stumfogar och kälfogar när du bygger ihop allt igen, och för att inte tappa hållfasthet så är det mycket helsvetsade förband som gäller när man inte kan bocka kanter och lägga omlott.
Jag gjorde så vid renoveringen av min Jeep, och resultatet kan jag nu njuta av, men en jeepkaross är relativt enkel att ändra på det sättet jämfört med en "GY (Golden Years)"-kaross. Du har ett styvt plåtjobb framför dig med mycket konstruktionsarbete. Men det är väl knappast någon överraskning. Kul projekt!
Jag vill komma förbi och kolla bygget igen snart.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mina gamla lärdommar i Hållfast.lära "ploppar" fram från hårddisken jag har längst upp på kroppen och jag håller helt med mazd ang fogar. Men samtidigt är det ju så att en kaross är en kompliserad konstruktion så rosttänket ska nog vara prio ett.
Följer ditt projekt med stort intresse.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.