Business powered by Mazda
Re: Business powered by Mazda
Låter bra! Och vid det laget bor nog familjen Speedo i villa och behöver fönster till nya stora garaget.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Business powered by Mazda
Ja, man vet aldrig, hehe. Fick just ett vikariat på jobbet för en som skall sluta. Har jag lite flyt så...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Business powered by Mazda
Grattis!!! Verkligen jättekul!!!
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Business powered by Mazda
Oj, oj, oj, vad mycket bensin 16v:n drar när jag drar fönstervagnen! Jag har inte ens vågat mäta, men jag tror kanske 1,3lit/mil eller mer. Kanske 1,5!? (Har tidigare dragit en betydligt tyngre vagn men med mindre luftmotstånd på ca litern per mil.)
Nåväl, största problemet för tillfället är att draget sitter misstänkt löst och svajigt. Vet inte hur länge jag vågar köra med det, men lite spännande är det samtidigt. Det är naturligtvis den kraftfulla Mazdamotorn som slitit sönder infästningarna och inte fråga om rostskador.
Nåväl, största problemet för tillfället är att draget sitter misstänkt löst och svajigt. Vet inte hur länge jag vågar köra med det, men lite spännande är det samtidigt. Det är naturligtvis den kraftfulla Mazdamotorn som slitit sönder infästningarna och inte fråga om rostskador.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Business powered by Mazda
hehe då vill du nog inte veta hur mycket min kombi drar hehe 2.5 liter milen är inget ovanligt hehe
men den går att få ner till 0,7 liter milen väldigt försiktigt körande på landsväg
men jag tror eller vet att din 2,2a kombi är snålare med släp. 2.0 16v är ingen släpvangns motor. 2,2an är det med sin karaktär med mycket vrid på låga varv
men den går att få ner till 0,7 liter milen väldigt försiktigt körande på landsväg
men jag tror eller vet att din 2,2a kombi är snålare med släp. 2.0 16v är ingen släpvangns motor. 2,2an är det med sin karaktär med mycket vrid på låga varv
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Re: Business powered by Mazda
Precis, jag tror också att 2.2i är bättre att dra med. Kanske därför alla 2.2i har drag?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Business powered by Mazda
Ska testa 2,2:an som dragbil. Kanske blir en glad överraskning? Jag har tyckt att 16v:n har varit överraskande bra att dra med och mycket mer vridstark än jag trodde när jag köpte den. Jag tror att draget sitter fast på 2,2:an också.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Business powered by Mazda
min 2,2a har ingen drag men den drar en stor chevva van att bogsera utan problem
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Re: Business powered by Mazda
Drag eller inte...Ibland är det bara att ge upp! H*lvete vad lerigt det var på Hällestad Marknad!
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Business powered by Mazda
Ah... du fick tag i en traktor! Det kan man ju inte anklaga Mazdan för att vara...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!