År för år
Re: År för år
Så härligt!!!
En röd glädjespridare som får de sedvanliga gamla jänkarna att verka mainstream på cruisingen.
(Och då har jag verkligen inget emot jänkare.)
En röd glädjespridare som får de sedvanliga gamla jänkarna att verka mainstream på cruisingen.
(Och då har jag verkligen inget emot jänkare.)
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: År för år
Ja, det var riktigt roligt faktiskt. Hoppas den kommer vara med på fler cruisingar framöver.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: År för år
Mazdan har stått avställd sedan förra sommaren. Den har blivit alergisk mot salt på äldre dar...
Besiktigade den just innan Wheels i år (2år sen), och den gick igenom. Dock anmärkningar på rostiga skivor bak. Något jag haft för mycket ångest att fixa... Dels rullar den bara några mil per år som det är nu, och dels är jag fortfarande oroliga att paja ABS kransarna så jag står där med den helt obrukbar. Kanske ändå borde köpa på mig skivor och lager medan det (kanske?) fortfarande går att få tag i?
Besiktigade den just innan Wheels i år (2år sen), och den gick igenom. Dock anmärkningar på rostiga skivor bak. Något jag haft för mycket ångest att fixa... Dels rullar den bara några mil per år som det är nu, och dels är jag fortfarande oroliga att paja ABS kransarna så jag står där med den helt obrukbar. Kanske ändå borde köpa på mig skivor och lager medan det (kanske?) fortfarande går att få tag i?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: År för år
Ja, min Mazda lever verkligen ett bekvämt lyxliv nu... står hela tiden inne i varmgarage. Har inte ens körts i regn...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: År för år
man skulle kanske ju faktiskt ta av skivorna och svarva dom. sen bara fetta in lagrena och montera tillbaka dom. då slipper du vara rädd för abs kransen kan vara värt det som alternativSpeedo skrev: ↑sön 16 jul 2023, 23:29 Mazdan har stått avställd sedan förra sommaren. Den har blivit alergisk mot salt på äldre dar...
Besiktigade den just innan Wheels i år (2år sen), och den gick igenom. Dock anmärkningar på rostiga skivor bak. Något jag haft för mycket ångest att fixa... Dels rullar den bara några mil per år som det är nu, och dels är jag fortfarande oroliga att paja ABS kransarna så jag står där med den helt obrukbar. Kanske ändå borde köpa på mig skivor och lager medan det (kanske?) fortfarande går att få tag i?
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Re: År för år
Bra idé faktiskt
Ända är att hitta nån som kan svarva skivor till ett pris som känns vettigt (=billigare än nya).
Ända är att hitta nån som kan svarva skivor till ett pris som känns vettigt (=billigare än nya).
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: År för år
Jag fattar din oro för abs-kransarna om de har suttit där sedan Japan.
Men jag har aldrig haft några problem med att få av dem från skivorna. Har alltid gått med hjälp av billiga och dåliga avdragare från Biltema.
Men jag har aldrig haft några problem med att få av dem från skivorna. Har alltid gått med hjälp av billiga och dåliga avdragare från Biltema.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: År för år
Ok. Har blivit lite så att så länge den går igenom besiktningen så blir det ingen åtgärd. Däremot höger OK bak som handbromsen fastnar på titt som tätt är mäkta irriterande.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: År för år
Vill bara visa att pärlan lever och mår fint, även om den körs mycket sparsamt nu för tiden.
På vintern står den ”konserverad” i snö, men på sommaren står den skyddad från sol och regn i garaget (när det inte är något annat projekt där).
Jag och två kompisar blev skjutsade i "fin bilen" in till stan för det årliga traditionella besöket till Wheels. Blev även en liten "cruise" vid hämtning där framåt småtimmarna.
På vintern står den ”konserverad” i snö, men på sommaren står den skyddad från sol och regn i garaget (när det inte är något annat projekt där).
Jag och två kompisar blev skjutsade i "fin bilen" in till stan för det årliga traditionella besöket till Wheels. Blev även en liten "cruise" vid hämtning där framåt småtimmarna.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: År för år
Mycket stiligt i sedvanlig ordning! Ser ut att klara vintrar utomhus rätt bra? Huvudsaken är kanske att inte få saltsprut eller annat otyg som lägger sig i skrymslen och vrår och manar fram rostspöket.
Tidigare fordon: Mazda 626 1988 2.0l i Nya Zeeland
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009