Tvätt av pärlan

Hittat någon cool bild du vill visa, eller kanske en bild på din egen pärla?
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Tvätt av pärlan

Inlägg av Speedo »

Den står vanligtvis avställd, men är redo att ställas på vid speciella behov. Nu hade Corollan som dottern använder varit på rep några dagar så då fick Mazdan tjänstgöra ett tag. Tyvärr var det mitt under perioden det var som grisigast ute, så det fick bli en ordentlig tvätt efteråt! Går otroligt bra. Är bara ett "klonk" från vänster bak som jag inte blir klok på varifrån det kommer (känner inget glapp i nån led och fjäderbenslagringarna blev bytta för ett antal år sedan).

Men sedan hade jag tänkt göra en ordentlig service med oljebyte (Mobil1 5w-50 helsyntet), oljefilter, luftfilter, bromsvätska och tänkte byta till Julas röda 774F longlife glykol (skall hålla 6år eller 20k mil).
IMG_1754.jpeg
Visad 214 gånger

Helt apropå, undra hur det går för Mazd förresten. Länge sedan man hörde av honom nu...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Användarens profilbild
SkauneJohan
Forumveteran

Re: Tvätt av pärlan

Inlägg av SkauneJohan »

8-) :P kul att se henne på rull även i detta vädret, trotjänaren får ju komma fram när de nya bilarna fallerar :lol:

väntar själv otåligt på annie som ännu står på verkstan, men det är fullt upp där desvärre... mekaren har bara hunnit se att det finns rost i trösklarna :lol:
mazDa built to last

"Annie" mazDa 626 2.2i 12V-89 halvkombi+automatlåda
Bild

glidaren w124 200D-93 diesel+automat med hela 75hk
Bild
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Re: Tvätt av pärlan

Inlägg av Speedo »

Ja, precis!

Jo, trösklarna på min är bytta för ett antal år sedan. Den ser "rostfri" ut, men jesus vad jag har lagat rost på den under åren... Förhoppningen är att nu då den används så lite så håller det sig i schack. Var på macken och gjorde en underredsspolning på lyft också, så man får bort allt frätande salt. Gjorde dessutom i somras en snabb underredsbehandling.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Skriv svar