Annie är hos mekaren nu som förhoppningsvis kan lösa så att hon startar
Redo för avhämtning till verkstad, bara att se på denna bilden får hjärtat att bulta extra Definitivt en av de finaste bilar som gjorts, både till utseende och mekaniskt
Uppe på släpen, nästa stop mekaren
Fick en sorglig känsla när jag fick se hur hon blev bortkörd
Väntar väldigt otåligt mekaren har felsökt lite men ännu inget definitivt, han sa att bränslepumpen styrs av databoxen/modulen som även har hand om gnistan till tändspolen och att ifall det är detta så kanske det går att förbikoppla
Hmm... låter skumt. De fel jag vill påminnas om när en GY (Golden Years) inte startat har varit bränslepumpen (själv erfarat på kompisens) eller ignitorn/tändmodulen.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Äntligen lite nyheter från meken, signal går ända bak till bränslepumpen på annie så det är nästan helt säkert just bränslepumpen som havererat, serviceluckan är lite på sniskan så bränsletanken behöver släppas ner lite innan han kan få ut pumpen och byta
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge
Skit… min dog idag också när frugan skulle till affären. Ryckte och gick konstigt, sen dog den. Kanske samma fel. Skall prova med startgas. Var blåste du in? Lyfte du locket till luftfiltret bara? Tänkte att luftmängdmätaren är ivägen där.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!