Vätskebrist... Toppen är botten?

Här kan vi fråga varandra om tips och hjälp när vi har fått något klurigt fel på våra pärlor.
Användarens profilbild
mazdalover
Forumveteran
Inlägg: 655
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
Ort: bjuv
Kontakt:

Re: Vätskebrist... Toppen är botten?

Inlägg av mazdalover »

min topp packning gick också sänder på 1ans cylinder på min 2,2a oxå när jag hade köpt den (körde väll max en månad sen vart min kass) så jag fick oxå byta jag bytte till original direkt :) så mazd vi kan bilda klubb: cylle 1 trasiga toplockspaknings klubben :P
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3324
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Vätskebrist... Toppen är botten?

Inlägg av Mazd »

Jo tack du! Hade gärna sluppit den klubben, haha! Verkar som jag måste göra om packningsbytet... Skiter i det för tillfället... Men sedan blir det orginalpackning utan tvekan!!!

Håller på med nödlösningar för skyltbelysningen på 16v:n idag... Något säger mig att bilprovningen är mer intresserad av skyltbelysning än av hål i katalysator och löst sittande dragkrokar... Får väl se på Torsdag... Då faller domen...
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3324
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Vätskebrist... Toppen är botten?

Inlägg av Mazd »

Jorå, som väntat var de inte intresserade av hål i katalysatorn eller svajiga draginfästningar på bilprovningen...

Fick en anmärkning att åtgärda själv på att positionslykta vänster fram är ur funktion (vilket den inte är) och ett bra att veta om rostiga bromsskivor bak.

Det gick bra med andra ord.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2778
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Vätskebrist... Toppen är botten?

Inlägg av Speedo »

Kul att höra!

Men hmm... var nånstans var hålet i katten? Avgasläckage brukar dom ju vara bra på att upptäcka. Och vågar du dra dina tunga lass ifall draget inte sitter ordentligt?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3324
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Vätskebrist... Toppen är botten?

Inlägg av Mazd »

Har inte kunnat se var hålet är pga värmeskydden på kat:en. Tyckte att det kändes "puffar" på översidan när jag kände med handen... Måste väl ta bort eländet och fixa det hela ordentligt snart.

Jo, draget känns lite olustigt... Men jag har vant mig, hehe! Har inte blivit svajigare sedan i somras trots mycket heavy hauling... Men det syns tydliga rostskador runt infästningen så detta har första plats på rostlagningslistan.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2778
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Vätskebrist... Toppen är botten?

Inlägg av Speedo »

Okey... men jag håller med om att man inte direkt har mycket energi över för dylikt fixande, i detta vintermörker.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Skriv svar