Re: Kopplingshaveri !
Postat: ons 21 dec 2016, 17:19
Kära Vänner.
Inte alls så att jag rekomenderar att inte byta vätska i kopplingen.
Konstaterar bara att det inte blivit gjort under alla dessa år och att det heller inte behövts.
Slaven är helt OK och behöver inte honas, utan det behövs bara bytas "tryckgummit" för att den ska vara "ny" igen. Jag valde dock att köpa en kompl slav innan jag byte, då jag natutvis utgick från att cylindern skulle vara angripen.
Nåväl.
Vi beter oss alla lite olika med våra bilar. Min inställning har varit, och är, att det är ett klimatskydd som tar mig från A till B och det ska göras på ett relativt bekvämt sätt med bra lastutrymme och till en godtagbar kostnad. Eftersom jag heller inte bangar för att ta in den i verkstan när det behövs har min GY (Golden Years), med mycket stor råge, uppfyllt mina behov. Besöken i verkstan är mycket sällsynta.
Sen har jag iof en leklust som måste få utlopp. Den lusten, att ha en tung högerfot, släpper jag fram i Trollräsern och den kostnaden brukar jag jämföra med att jag absolut inte behöver ngn snöskoter eller en massa jaktutrustning.
Trollräsern är betydligt oftare i verkstan och just nu håller jag på med byte av topplockspackning samt mntering av fjäderbensstag i fram sen är det klart för ytterligare trimning.
PS Om ni träffar Tomten, så hälsa från mig. Har förstått att han inte har tid med Pensionärer utan barnbarn. DS
Inte alls så att jag rekomenderar att inte byta vätska i kopplingen.
Konstaterar bara att det inte blivit gjort under alla dessa år och att det heller inte behövts.
Slaven är helt OK och behöver inte honas, utan det behövs bara bytas "tryckgummit" för att den ska vara "ny" igen. Jag valde dock att köpa en kompl slav innan jag byte, då jag natutvis utgick från att cylindern skulle vara angripen.
Nåväl.
Vi beter oss alla lite olika med våra bilar. Min inställning har varit, och är, att det är ett klimatskydd som tar mig från A till B och det ska göras på ett relativt bekvämt sätt med bra lastutrymme och till en godtagbar kostnad. Eftersom jag heller inte bangar för att ta in den i verkstan när det behövs har min GY (Golden Years), med mycket stor råge, uppfyllt mina behov. Besöken i verkstan är mycket sällsynta.
Sen har jag iof en leklust som måste få utlopp. Den lusten, att ha en tung högerfot, släpper jag fram i Trollräsern och den kostnaden brukar jag jämföra med att jag absolut inte behöver ngn snöskoter eller en massa jaktutrustning.
Trollräsern är betydligt oftare i verkstan och just nu håller jag på med byte av topplockspackning samt mntering av fjäderbensstag i fram sen är det klart för ytterligare trimning.
PS Om ni träffar Tomten, så hälsa från mig. Har förstått att han inte har tid med Pensionärer utan barnbarn. DS