Jo, det borde väl vara så att om jag formar tillräckligt många plåtar så borde någon bli bra. Resten får jag spara, för dom kommer kanske att passa till något annat i framtiden.
Nu ryker hela årets nöjeskonto redan i februari, men grejerna kommer säkert att bereda mig nöje i många år. Ska rensa ur hästsläpet idag. Tillbaka till Lindesberg i morgon.
Back to (old) school.
Re: Back to (old) school.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Back to (old) school.
Hälsa till Lindesberg, min födelsestad. (drygt 70 år sedan)
626 2,2 HGV -90 49k mil. Min fr o m 600 mil. 626 2,2 Hatchback 4WD -91 ca 25k mil.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Tidigare Mazdor: -85 Hatchback Påkörd av lastbil, skrotad. 626 2,2 HGV -89, Firmabil på tidigare jobb.
Re: Back to (old) school.
Det ska jag absolut göra.
Tänka sig, två storheter från samma stad; 2x626 och KNT hjul och verktyg.
Tänka sig, två storheter från samma stad; 2x626 och KNT hjul och verktyg.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Back to (old) school.
Lindesberg - mina drömmars mål...
"Blixthalka i Örebro, flera avåkningar, begränsad framkomlighet mellan Örebro och Lindesberg pga bärgningsarbeten. Alla skolbussar inställda i Lindesberg pga extrem halka."
Men man ska ju inte tro på allt man hör, så vi kopplade hästsläpet efter 2,2-kombin med urdubbade second-hand-vinterdäck som suttit på sedan i somras och styrde kosan norrut. Plåtverktygen hägrade!
När vi rastade vid travbanan i Örebro kunde vi knappt stiga ur bilen utan att halka omkull trots att det var sandat. Ett osynligt istäcke över allt. Trots att vi stannat taktiskt på plan mark var det inte helt lätt att komma igång igen när blåsorna var tömda.
Mellan Örebro och Lindesberg var väglaget en väl avvägd blandning av snömodd och isbark. Passerade en kylbil som låg på sidan i diket med en pall bifftomater upptryckt i motorrummet. Färgglatt. Något senare kom vi ifatt kylbilens släp som hängde efter en bärgare. Då blev vi idot-omkörda av en annan kylbil med släp. Från samma firma som den som låg i diket...
Väl komna till Lindesberg fick vi titta på en del truckdrifting på isen hos KNT innan lådorna med verktyg var lastade, och på väg ut ur samhället var det precis att vi tog oss över vägbulorna. Spänning i vardagen.
Lindesberg har allt. Förutom plåtverktyg fick vi med oss en Wunderbaum med läderdoft! Har inte öppnat den än, och det beror på att jag redan har slarvat bort den. Men den är någonstans i 2,2-kombin så nästa gång jag städar bilen lär jag återfinna den. Sannolikt någon gång under nästa år, senast.
Efter hemkomst så gick min co driver till sängs. Hamburgare till frukost och samma sak till lunch tar på krafterna. Mycket mat att smälta.
För egen del kunde jag såklart inte hålla mig ifrån verktygen. Hårda paket att öppna, nice! Enligt instruktionen till det engelska hjulet ska man vara tre personer vid monteringen. Tre kineser antagligen, och troligen barnarbetare. Ett snabbt överslag gav vid handen att det ungefär motsvaras av en vuxen svensk man och en katt i 20-års åldern. Det stämde bra. Stommen till det engelska, men kinesiska, hjulet kan man fylla med sand för att ytterligare öka stabiliteten. Katten Zita konstaterade direkt att det inte medföljde någon sand i någon av lådorna. Och det kanske var bäst så.
"Blixthalka i Örebro, flera avåkningar, begränsad framkomlighet mellan Örebro och Lindesberg pga bärgningsarbeten. Alla skolbussar inställda i Lindesberg pga extrem halka."
Men man ska ju inte tro på allt man hör, så vi kopplade hästsläpet efter 2,2-kombin med urdubbade second-hand-vinterdäck som suttit på sedan i somras och styrde kosan norrut. Plåtverktygen hägrade!
När vi rastade vid travbanan i Örebro kunde vi knappt stiga ur bilen utan att halka omkull trots att det var sandat. Ett osynligt istäcke över allt. Trots att vi stannat taktiskt på plan mark var det inte helt lätt att komma igång igen när blåsorna var tömda.
Mellan Örebro och Lindesberg var väglaget en väl avvägd blandning av snömodd och isbark. Passerade en kylbil som låg på sidan i diket med en pall bifftomater upptryckt i motorrummet. Färgglatt. Något senare kom vi ifatt kylbilens släp som hängde efter en bärgare. Då blev vi idot-omkörda av en annan kylbil med släp. Från samma firma som den som låg i diket...
Väl komna till Lindesberg fick vi titta på en del truckdrifting på isen hos KNT innan lådorna med verktyg var lastade, och på väg ut ur samhället var det precis att vi tog oss över vägbulorna. Spänning i vardagen.
Lindesberg har allt. Förutom plåtverktyg fick vi med oss en Wunderbaum med läderdoft! Har inte öppnat den än, och det beror på att jag redan har slarvat bort den. Men den är någonstans i 2,2-kombin så nästa gång jag städar bilen lär jag återfinna den. Sannolikt någon gång under nästa år, senast.
Efter hemkomst så gick min co driver till sängs. Hamburgare till frukost och samma sak till lunch tar på krafterna. Mycket mat att smälta.
För egen del kunde jag såklart inte hålla mig ifrån verktygen. Hårda paket att öppna, nice! Enligt instruktionen till det engelska hjulet ska man vara tre personer vid monteringen. Tre kineser antagligen, och troligen barnarbetare. Ett snabbt överslag gav vid handen att det ungefär motsvaras av en vuxen svensk man och en katt i 20-års åldern. Det stämde bra. Stommen till det engelska, men kinesiska, hjulet kan man fylla med sand för att ytterligare öka stabiliteten. Katten Zita konstaterade direkt att det inte medföljde någon sand i någon av lådorna. Och det kanske var bäst så.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Back to (old) school.
Men oj, hur bra skall dina plåtjobb bli nu med alla dessa verktyg?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Back to (old) school.
Jag känner en viss press. Nu har jag inget att skylla på.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Back to (old) school.
Hur går det med plåtjobben, Mazd?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!