Sida 15 av 26

Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89

Postat: fre 31 okt 2008, 12:07
av Mazd
Såg väl inte så pjåkig ut (på långt avstånd).

Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89

Postat: fre 31 okt 2008, 15:29
av mazdalover
ser fin ut förutom skärmkanter bak som behöver omvårnad och skärmar fram bakom hjulen mot trösklarna är den enda rosten på hela bilen

det tråkiga är ju att den är krockad i röven så den måste upp i riktbänk för att få den rak

Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89

Postat: mån 03 nov 2008, 17:58
av mazdalover
bank, bank, skruv, skruv, demo, demo, montera, montera, banka lite till, svära, le, perfekt.

ny bagage lucka monterad går att öppna och stänga nu oxå

dragkrok och stötfångare demonterad och slängt på skrothögen

Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89

Postat: sön 09 nov 2008, 19:35
av mazdalover
montera montera modifera modifera mm

extraljus monterade. 2,5 tums avgas monterad nu gör bilen utan problem 200 :)

Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89

Postat: mån 10 nov 2008, 21:20
av Speedo
Det var en 16v va?

Jag har kommit upp i 200km/h med min. Aningen medlut, men den ökade fortfarande när jag fick bromsa in pga en rondell ;)

Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89

Postat: mån 10 nov 2008, 21:30
av mazdalover
det är en 16v japp nu gör den mätaren ut = 240 mätarfart går rätt så hyfsat

Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89

Postat: sön 16 nov 2008, 18:55
av Speedo
Inte dåligt!

Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89

Postat: sön 16 nov 2008, 23:16
av mazdalover
med lättare andningsvägar så går bilen mycket bättre och drar hela vägen till rödmarkeringen. innan med orginal luftburk och orginal avgas så orkar den knappt varva 6000v/min nu går den upp på varvstoppet vid 7200 för ingenting

Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89

Postat: mån 17 nov 2008, 20:37
av Speedo
Okey... så sportluftfilter och grövre avgassystem är det du gjort? Antar att sådana åtgärder gör mer på 16v än 2.2i.
7200rpm? Var börjar rödmarkeringen? Och ligger varvstoppet i början av rödmarkeringen?

Re: Mazda 626 kombi 2,2i TWR -89

Postat: mån 17 nov 2008, 20:41
av mazdalover
rödmarkeringen börjar vid 7000v/min men 16v tål nästan 9000v/min med orginal kolvar och stakar efter 7500 behövs starkare ventilfjädrar, över 8000v/min behövs vassare kammar, vid ca 8500v/min behövs torsumps smörjning annars börjar oljan att skumma = haveri