Kul! Då har vi gjort samma arbete. Jag åkte ju också på just den där balken på samma ställen. Jag var tvungen att bryta bromsrören lite åt sidan för att komma åt ordentligt. Hur tjock plåt använde du till balklagningen?
Ang. armaturen så justerade jag min lite, då den visat lite för mycket. Blev bättre.
För mig blev även ett lyft att kunna tanka full fart på pumpen, utan att den slog ifrån. Full tank också utan läckage
Tankbyte på 2,2-kombin
Re: Tankbyte på 2,2-kombin
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Tankbyte på 2,2-kombin
Jag kom också att tänka på att jag gjorde ditt jobb i repris, Speedo. Dock hade jag ett fint begagnat tankband att byta till.
Lagningsplåtarna gjorde jag i 1,2mm plåt, men jag tror inte att tjockleken spelar någon större roll på det stället.
Jag bytte till en bättre begagnad armatur och nu visar tankmätaren lite för lite verkar det som, men det gör inte så mycket.
Lagningsplåtarna gjorde jag i 1,2mm plåt, men jag tror inte att tjockleken spelar någon större roll på det stället.
Jag bytte till en bättre begagnad armatur och nu visar tankmätaren lite för lite verkar det som, men det gör inte så mycket.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).