Misständer liite liite.
Re: Misständer liite liite.
Kollade stiften idag, ettans och tvåans hade rejäla beläggningar, som väntat. Olja försvinner och senaste dagarna har det även börjat försvinna kylvatten. Det är nog kanske bäst att förbereda sig på att topplockspackningen sagt upp sig igen... Men vad gör det när jag har bättre verkstad än någonsin...
Inget vatten i oljan och ingen olja i vattnet vad jag kan se dock.
Inget vatten i oljan och ingen olja i vattnet vad jag kan se dock.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Misständer liite liite.
Aj aj... den har ju inte gått så långt, så det är lite förvånansvärt? Skönt att du har ett bra garage att hålla till i nu iaf.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Misständer liite liite.
Ja, det är nästan så att jag längtar efter att rota i motorn.
Ca 25000 mil har bilen gått. Hittade ju en märklig liten defekt i blocket i anliggningsytan mot toppen, förra gången jag bytte packningen. Kanske är det däför som packningen inte håller så länge? (Om det nu är det som har hänt, förstås.)
Verkar som om det var januari 2008 som jag bytte topplockspackning, och då hade bilen gått mellan 19-20 tusen. (Jag använde inte Mazda orginalpackning.)
Ca 25000 mil har bilen gått. Hittade ju en märklig liten defekt i blocket i anliggningsytan mot toppen, förra gången jag bytte packningen. Kanske är det däför som packningen inte håller så länge? (Om det nu är det som har hänt, förstås.)
Verkar som om det var januari 2008 som jag bytte topplockspackning, och då hade bilen gått mellan 19-20 tusen. (Jag använde inte Mazda orginalpackning.)
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Misständer liite liite.
Jag hade för mig att det var 16v:n du bytte topp packningen på? Kanske var det bägge? Visst var det väl 16v som generellt hade problem med att packningen for...
Min börjar ju faktiskt närma sig 20k sträcket.... 18k nu. Hoppas verkligen att packningen håller ett tag till.
Min börjar ju faktiskt närma sig 20k sträcket.... 18k nu. Hoppas verkligen att packningen håller ett tag till.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Misständer liite liite.
Hade lite fel i förra inlägget och missade tusen mil; 26000 har min 2,2:an gått.
Speedo: Toppen sprack på min 16v för länge sedan, men senaste strulet jag hade med liknande saker var topplockspackningen på 2,2:an för några år sedan. (Skulle åka och hämta ett traktorsläp idag, men bilen gick så illa att jag vände och bytte Mazda. Ska inte köra mer med 2,2:an innan jag fixat den.)
Speedo: Toppen sprack på min 16v för länge sedan, men senaste strulet jag hade med liknande saker var topplockspackningen på 2,2:an för några år sedan. (Skulle åka och hämta ett traktorsläp idag, men bilen gick så illa att jag vände och bytte Mazda. Ska inte köra mer med 2,2:an innan jag fixat den.)
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Misständer liite liite.
Ok, det var nog ett vettigt beslut... Följer med spänning.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Misständer liite liite.
Ny topplockspackning beställd. Mazda orginal denna gång. Strax under 500 kr.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Misständer liite liite.
Är nog värt det...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Misständer liite liite.
Jag tror att jag betalade mer för en piratpackning förra gången jag bytte faktiskt. Blev positivt förvånad när jag fick veta priset på orginal. Hade gissat på runt 800 kr...
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Misständer liite liite.
Du skrev aldrig vad den kostade?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!