Sida 7 av 10

Re: 626 2.2i utan gnista

Postat: ons 29 jul 2009, 07:24
av Dev
Mazd: Nope ingen vacuumhistoria och bilen startade inte igår kväll efter ett antal försök. Satte den på laddning över natten och vips i morse så gick den igång på direkten.

Re: 626 2.2i utan gnista

Postat: fre 31 jul 2009, 11:49
av Dev
Sådär då var fördelare, rotor plus fördelarlock utbytt! Passade även på att vulka ihop gummibälgen mellan luftburk/insug. Får jag driftstopp nu så vet jag inte vad man tar sig till :shock:

Re: 626 2.2i utan gnista

Postat: fre 31 jul 2009, 12:11
av Speedo
Får verkligen hoppas på att det är löst nu då...

Re: 626 2.2i utan gnista

Postat: fre 31 jul 2009, 13:23
av Dev
Speedo skrev:Får verkligen hoppas på att det är löst nu då...
Ja, annars blir det nog väldigt svårlöst skulle jag tro. Vad skulle kunna återstå isof? Styrbox, kabelglapp..vem vet. Nä man får tro på att allt är OK nu ;)

Re: 626 2.2i utan gnista

Postat: fre 31 jul 2009, 16:35
av Speedo
Bäst att inte måla fan på väggen... funkar säkert nu.

Re: 626 2.2i utan gnista

Postat: tis 11 aug 2009, 13:58
av Dev
Har inte haft några störningar sedan bytet av fördelaren iaf så det bådar gott.

Re: 626 2.2i utan gnista

Postat: tis 11 aug 2009, 15:12
av Speedo
Låter bra det! :D

Re: 626 2.2i utan gnista

Postat: tis 19 jan 2010, 20:42
av Dev
Tro det el ej men nu är bilen ståendes igen :x För 1-2 veckor sedan så backade jag bak bilen från garaget då jag skulle ut med skotern. Nån dag senare så skulle jag flytta på den och då var den död. Har haft halvtaskigt batteri så det byttes mot ett nytt men det hjälpte ju så klart inte. Var även -20 till -30 under den här perioden så jag fick till slut köra in i garaget på startmotorn. Eftersom jag var själv så kunde jag bara konstatera att soppapumpen gick så jag chansade på att byta tändmodul men det hjälpte inte. Fick sedan hjälp med att kolla gnistan, den saknades dock. Testade då att även byta tändspolen men ingen förbättring..Är det fördelaren igen trots att den nyligen är bytt!?! Nu blir det till att börja om från början vilket inte känns så kul direkt :( Får börja med att försöka komma ihåg hur jag mätte för att se om det kommer någon ström till tändspolen först och utgå därifrån.

Re: 626 2.2i utan gnista

Postat: tis 19 jan 2010, 21:33
av Mazd
Helt otroligt Dev! Jag lider med dig.

Hur långt har du kört sedan i somras när du fick ordning på bilen?

Vad jag förstår så var det en begagnad fördelare som du bytte till... Kan ju faktiskt vara så att den gett upp.

Har du dissekerat orginalfördelaren och bekantat dig med dess innehåll? Om det finns någon tändlägesgivare eller liknande där så kanske det kan vara idé att kolla vad en helt ny sådan kostar. (Om inte annat för att träna käkmuskulaturen för man lär väl tappa hakan...)

Re: 626 2.2i utan gnista

Postat: ons 20 jan 2010, 18:54
av Speedo
Aj aj aj...

Bra förslag av Mazd där. Du verkar ju redan bytt det mesta i tändningsväg, så det är verkligne mysko. Men du gör nog rätt i att mäta så att det iaf kommer fram något till tändspolen.