Xenon-konvertera!

Här kan vi posta våra fortlöpande projekt med tillhörande bilder osv.
Onc
Stammis
Inlägg: 82
Blev medlem: tis 12 okt 2010, 08:19

Re: Xenon-konvertera!

Inlägg av Onc »

Paketet anlände för några dagar sedan och innehållet är besiktigat. Det ser lovande ut och samtidigt har jag skaffat extra lock till lyktorna för eventualiteten att man vill köra original igen. Installationen får nog vänta lite pga av rätt mycket jobb annat som precis ligger framför mig. Det skall dock bli intressant att prova lite senare i vintermörkret.

onc
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Xenon-konvertera!

Inlägg av Speedo »

Jag gjorde faktiskt precis som du, dvs fixade "nya" lock innan jag borrade i dom jag hade.

Här i Umeå är vintermörkret som värst ju nu, innan snön kommer. Monterade mitt xenon strax innan den här tiden, förra året.

Största tiden tog att tänkta ut var man skulle fästa ballasterna. Har man ett ljust varmt utrymmet att hålla till på så går monteringen väldigt snabbt och smidigt, om man har lite erfarenhet av likande jobb tidigare.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
fredde
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 13 mar 2011, 20:08

Re: Xenon-konvertera!

Inlägg av fredde »

har kört med xenon i mina andra bilar, så ska bli kul att se hur bra helljuset/fjärrljuset blir i denna bilen
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Xenon-konvertera!

Inlägg av Speedo »

Hej fredde, och välkommen till forumet föressten. Gick det bra med din xenon konvertering?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
fredde
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 13 mar 2011, 20:08

Re: Xenon-konvertera!

Inlägg av fredde »

tackar, gick jättebra, har gjort det på 2 bilar innan, men dom var det lite trängre att komma åt.
får införskaffa någon "laglig" lampa med blått sken som passar ihop med xenonet.
Speedo skrev:Hej fredde, och välkommen till forumet föressten. Gick det bra med din xenon konvertering?
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Xenon-konvertera!

Inlägg av Speedo »

Onc skrev:Paketet anlände för några dagar sedan och innehållet är besiktigat.
Tror aldrig du skrev hur det gick med din Xenon konvertering, Onc?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Onc
Stammis
Inlägg: 82
Blev medlem: tis 12 okt 2010, 08:19

Re: Xenon-konvertera!

Inlägg av Onc »

Jo tack det blev fint och ljust. Fördröjningen då man växlar till helljus är väl inte värre än att man vänjer sig men jag tänkte på den, särskilt vid första påslaget. Körde med installationen ett tag men sedan tog klåfingret i mig överhanden. Råkade hitta ett, som det verkar, tidstypiskt tillbehör som jag inte kunde låta bli. Det är en grill med inbyggda relativt små fjärrljus. Tyckte att denna var så "charmig" (eller hur man skall säga) att jag ville byta och prova mer standardmässig helljushjälp. Xenonpaketet åkte ut men har inte riktigt hunnit montera den "nya" grillen ännu (med Mazda emblem och allt). Kanske skulle man ha extra allt men vill gärna prova detta en stund.
Senast redigerad av Onc den tor 10 nov 2011, 02:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Xenon-konvertera!

Inlägg av Mazd »

"Charmig" är en bra beskrivning på fjärrljusgrillen tycker jag! :D

Vete tusan om jag skulle kunna motså en sådan om jag snubblade över en för en rimlig peng?
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Xenon-konvertera!

Inlägg av Speedo »

Det ena utesluter väl inte det andra iof? Jag hade behållit xenon och även kopplat på extraljusen...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Onc
Stammis
Inlägg: 82
Blev medlem: tis 12 okt 2010, 08:19

Re: Xenon-konvertera!

Inlägg av Onc »

Vi får väl se hur det blir framgent, extra allt kan nog vara bra och nu har jag ju chansen att prova ett lysande tillbehör. Intressant blir att jämföra "gammalt" mot nytt, tycker jag.
Skriv svar