Mazda 626 GLX 5dr hatchback, FE3-T (bara länkar)
Postat: ons 12 dec 2007, 02:15
Hejsan,
har tyvärr för många trådar redan för att orka lägga upp en till här, men tänkte att om ni inte redan har sett dom så får ni här alla länkar.
Nuvarande spec (ca 210hk vid 0,45bar):
Det är en vit Mazda 626 glx, 5dr hatchback.
Motor: FE3 (ej öppnad)
Kolvar: Org.
Stakar: Org.
Ventiler: Org.
Ventilknaster: Org.
Ventilfjädrar: Org.
Turbo: TD04-15T
Grenrör: simpelt 4-kant profil rör
BTR: Ställbar weber
Bränslepump: 180lph
Spridare: 510cc @ 3bar låg ohm med effektmotstånd för att köras som hög ohm
ECU: Org. för tändning och MS2 EXTRA för soppa
Extra mätare: Oljetemp, Oljetryck och laddtryck
Övr. Motor: Oljecatch can för vevhusventilationen
Växellåda: Org klen låda
Växelväljare: PRD short shift med delrin bussning
Stötdämpare: Org.
Fjädrar: H&R 40mm sänk.
Krängningshämmare: Addco solida, 1" fram och 7/8" bak
Stabilisatorstag: Addco med polyrethan bussningar
Fjäderbenstag: Dutch fjäderbenstag fram och MX6-GT/626-GT/Probe-GT org. bak
Bussningar: Gummi fram och polyrethan bak
Övr. väghållning: lower tie bar bak
Spec för 2008 (Mål: ca 270-300hk):
Motor: FE3 (ej öppnad)
Kolvar: 3sgte (Celica GT4) som ger ca 8,2-8,3 i komp
Stakar: Org.
Ventiler: Org.
Ventilknaster: Insugsknaster på avgassidan
Ventilfjädrar: VR6 (VW)
Turbo: TD05H-16G
Grenrör: extraktor byggt av mig
BTR: Ställbar weber
Bränslepump: 180lph
Spridare: 510cc @ 3bar låg ohm med effektmotstånd för att köras som hög ohm
ECU: MS2 Extra ska stå för både soppa och tändning, org får hantera kringutrustning
Extra mätare: Oljetemp, Oljetryck och laddtryck
Övr. Motor: Oljecatch can för vevhusventilationen
Växellåda: F2T låda
Drivaxlar: F2T
Hubbar: F2T
Växelväljare: PRD short shift med delrin bussning
Stötdämpare: Koni sport i AAS fjäderben (hann aldrig få hem alla fjäderbenen för montering i år)
Fjädrar: H&R 40mm sänk.
Krängningshämmare: Addco solida, 1" fram och 7/8" bak
Stabilisatorstag: Addco med polyrethan bussningar
Fjäderbenstag: Dutch fjäderbenstag fram och MX6-GT/626-GT/Probe-GT org. bak
Bussningar: Gummi fram och polyrethan bak
Övr. väghållning: lower tie bar bak
MX6.com: http://www.mx6.com/forums/1g-mx6-genera ... -pics.html
Index för MX6.com: http://www.mx6.com/forums/1g-mx6-genera ... hread.html
zatzy.com: http://www.zatzy.com/showthread.php?t=227108
Mazdaklubben.com: http://www.mazdaklubben.com/forum/msg.c ... tion=forum
Om ni vill veta hur det hela började kan ni spana in tråden om min GC
zatzy.com: http://www.zatzy.com/showthread.php?t=191941
Ni kan även titta på mazda626.net för där har jag en del trådar om den också
har tyvärr för många trådar redan för att orka lägga upp en till här, men tänkte att om ni inte redan har sett dom så får ni här alla länkar.
Nuvarande spec (ca 210hk vid 0,45bar):
Det är en vit Mazda 626 glx, 5dr hatchback.
Motor: FE3 (ej öppnad)
Kolvar: Org.
Stakar: Org.
Ventiler: Org.
Ventilknaster: Org.
Ventilfjädrar: Org.
Turbo: TD04-15T
Grenrör: simpelt 4-kant profil rör
BTR: Ställbar weber
Bränslepump: 180lph
Spridare: 510cc @ 3bar låg ohm med effektmotstånd för att köras som hög ohm
ECU: Org. för tändning och MS2 EXTRA för soppa
Extra mätare: Oljetemp, Oljetryck och laddtryck
Övr. Motor: Oljecatch can för vevhusventilationen
Växellåda: Org klen låda
Växelväljare: PRD short shift med delrin bussning
Stötdämpare: Org.
Fjädrar: H&R 40mm sänk.
Krängningshämmare: Addco solida, 1" fram och 7/8" bak
Stabilisatorstag: Addco med polyrethan bussningar
Fjäderbenstag: Dutch fjäderbenstag fram och MX6-GT/626-GT/Probe-GT org. bak
Bussningar: Gummi fram och polyrethan bak
Övr. väghållning: lower tie bar bak
Spec för 2008 (Mål: ca 270-300hk):
Motor: FE3 (ej öppnad)
Kolvar: 3sgte (Celica GT4) som ger ca 8,2-8,3 i komp
Stakar: Org.
Ventiler: Org.
Ventilknaster: Insugsknaster på avgassidan
Ventilfjädrar: VR6 (VW)
Turbo: TD05H-16G
Grenrör: extraktor byggt av mig
BTR: Ställbar weber
Bränslepump: 180lph
Spridare: 510cc @ 3bar låg ohm med effektmotstånd för att köras som hög ohm
ECU: MS2 Extra ska stå för både soppa och tändning, org får hantera kringutrustning
Extra mätare: Oljetemp, Oljetryck och laddtryck
Övr. Motor: Oljecatch can för vevhusventilationen
Växellåda: F2T låda
Drivaxlar: F2T
Hubbar: F2T
Växelväljare: PRD short shift med delrin bussning
Stötdämpare: Koni sport i AAS fjäderben (hann aldrig få hem alla fjäderbenen för montering i år)
Fjädrar: H&R 40mm sänk.
Krängningshämmare: Addco solida, 1" fram och 7/8" bak
Stabilisatorstag: Addco med polyrethan bussningar
Fjäderbenstag: Dutch fjäderbenstag fram och MX6-GT/626-GT/Probe-GT org. bak
Bussningar: Gummi fram och polyrethan bak
Övr. väghållning: lower tie bar bak
MX6.com: http://www.mx6.com/forums/1g-mx6-genera ... -pics.html
Index för MX6.com: http://www.mx6.com/forums/1g-mx6-genera ... hread.html
zatzy.com: http://www.zatzy.com/showthread.php?t=227108
Mazdaklubben.com: http://www.mazdaklubben.com/forum/msg.c ... tion=forum
Om ni vill veta hur det hela började kan ni spana in tråden om min GC
zatzy.com: http://www.zatzy.com/showthread.php?t=191941
Ni kan även titta på mazda626.net för där har jag en del trådar om den också