Säljes: 626 FE3 -90 delar plus någon bil
Postat: lör 19 feb 2011, 17:24
Hejsan,
Jag har en hel del grejer liggandes hemma, kom med bud på det ni vill ha.
Delarna kommer från min vita Mazda 626 GLX med FE3 motorn, årsmodell 1990. När delarna plockades av hade bilen gått mellan 15 000 och 17 000 mil.
Om ni inte hittar det ni vill ha i listan så är det bara att fråga, chansen är hyffsat stor att jag har det ni behöver.
Listan:
Växellåda
Drivaxlar
Svänghjul
Koppling
Slavcylinder
Krängningshämmare fram och bak inkl. fästen och bussningar
Avgasröret som går över bakhjulsupphängningen (Köpt på mekonomen)(extra rostskyddat)
TD04-15T turbo med ett simpelt grenrör som passar rakt på FE3 motorn
Org. vinge, röd
m.m.
Jag har även en ljusblå metallic Mazda 626lx 2dr kupé från 1984 som jag vill bli av med.
Motorn är på 2 liter med förgasare. Motorn är renoverad.
Stötdämparna är special tillverkade gula koni med röda koni fjädrar (Dom ÄR special tillverkade AV Koni. Ger man nr. på dom till Koni så får man detta bekräftat)
Få är i lika bra skick som denna.
14" alufälgar.
Lacken har ju sina skavanker, men dom är hyffsat små.
Skärmkanterna bak reparerades innan jag hade svets. Jag håller på att göra om detta med svetsen. Detta har tagit lite tid och därför är den inte besiktad.
Jag har kört med den sedan 2005.
Mellan 2003 och 2005 jobbade jag med den som ett projekt. Efter 2005 blev den ett rullande projekt.
Hela underredet är slipat och ommålat.
Hela bakhjulsupphängningen är bytt.
Säg till om det kan vara intressant.
Vill ni köpa den först när skärmkanterna är fixade så går detta bra.
För mer info och bilder, kontakta mig!
Om budet är rätt kan jag även sälja min turbo Mazda som har varit mitt projekt från 2006.
Kompsänkt med Celica GT4 kolvar
mx6 GT /Probe GT vxl låda med extern kylning av oljan (oljekylare, pump, filter) (Redline MT-90 olja har jag använt)
mx6 GT /Probe GT drivaxlar
mx6 GT /Probe GT svänghjul
mx6 GT /Probe GT slavcylinder
Ombyggt växelspakslänkage
Egenbyggt Extraktor grenrör med uttag för avgastemp
Mitsubishi TD05H-16G turbo från en evo (en extra medföljer)
510cc spridare
180lph soppa pump
Weber BTR
Egenbyggt avgassystem fram till bakvagnen 2,5" utan katalysator
MegaSquirt 2 PCB v3.0 med extra koden hanterar soppa (detta är inga problem vilket är bevisat upp till iaf 1,5 Bar av YouAsk) och snart tändning
Innovate LC-1 bredbandslambda
En IBM eller Compaq laptop kan ingå som mappningsdator förinstallerad med all mjukvara som kan användas
Ombyggd radio konsol för oljetryck och oljetemp
Laddtrycksmätare vid A-stolpen
Apexi turbo timer
Gula koni stötdämpare
H&R sänkfjädrar
Polyrethan bussningar i hela bakvagnen
Addco krängningshämmare med polyrethan bussningar
MOMO ratt
Shortshift
Hela underredet är renoverat
Alla hjulupphängningsdelar är renoverade
Frontplåten är aningen ombyggd för att förenkla dragningen av tryckrör
Så! Nu är det bara att kontakta mig och säga vad ni vill köpa!
Ni når mig lättast via mailen!
Priser: Bud.
Plats: Stockholms området.
Mvh
Marcus
marcus_eraezer@yahoo.com
Jag har en hel del grejer liggandes hemma, kom med bud på det ni vill ha.
Delarna kommer från min vita Mazda 626 GLX med FE3 motorn, årsmodell 1990. När delarna plockades av hade bilen gått mellan 15 000 och 17 000 mil.
Om ni inte hittar det ni vill ha i listan så är det bara att fråga, chansen är hyffsat stor att jag har det ni behöver.
Listan:
Växellåda
Drivaxlar
Svänghjul
Koppling
Slavcylinder
Krängningshämmare fram och bak inkl. fästen och bussningar
Avgasröret som går över bakhjulsupphängningen (Köpt på mekonomen)(extra rostskyddat)
TD04-15T turbo med ett simpelt grenrör som passar rakt på FE3 motorn
Org. vinge, röd
m.m.
Jag har även en ljusblå metallic Mazda 626lx 2dr kupé från 1984 som jag vill bli av med.
Motorn är på 2 liter med förgasare. Motorn är renoverad.
Stötdämparna är special tillverkade gula koni med röda koni fjädrar (Dom ÄR special tillverkade AV Koni. Ger man nr. på dom till Koni så får man detta bekräftat)
Få är i lika bra skick som denna.
14" alufälgar.
Lacken har ju sina skavanker, men dom är hyffsat små.
Skärmkanterna bak reparerades innan jag hade svets. Jag håller på att göra om detta med svetsen. Detta har tagit lite tid och därför är den inte besiktad.
Jag har kört med den sedan 2005.
Mellan 2003 och 2005 jobbade jag med den som ett projekt. Efter 2005 blev den ett rullande projekt.
Hela underredet är slipat och ommålat.
Hela bakhjulsupphängningen är bytt.
Säg till om det kan vara intressant.
Vill ni köpa den först när skärmkanterna är fixade så går detta bra.
För mer info och bilder, kontakta mig!
Om budet är rätt kan jag även sälja min turbo Mazda som har varit mitt projekt från 2006.
Kompsänkt med Celica GT4 kolvar
mx6 GT /Probe GT vxl låda med extern kylning av oljan (oljekylare, pump, filter) (Redline MT-90 olja har jag använt)
mx6 GT /Probe GT drivaxlar
mx6 GT /Probe GT svänghjul
mx6 GT /Probe GT slavcylinder
Ombyggt växelspakslänkage
Egenbyggt Extraktor grenrör med uttag för avgastemp
Mitsubishi TD05H-16G turbo från en evo (en extra medföljer)
510cc spridare
180lph soppa pump
Weber BTR
Egenbyggt avgassystem fram till bakvagnen 2,5" utan katalysator
MegaSquirt 2 PCB v3.0 med extra koden hanterar soppa (detta är inga problem vilket är bevisat upp till iaf 1,5 Bar av YouAsk) och snart tändning
Innovate LC-1 bredbandslambda
En IBM eller Compaq laptop kan ingå som mappningsdator förinstallerad med all mjukvara som kan användas
Ombyggd radio konsol för oljetryck och oljetemp
Laddtrycksmätare vid A-stolpen
Apexi turbo timer
Gula koni stötdämpare
H&R sänkfjädrar
Polyrethan bussningar i hela bakvagnen
Addco krängningshämmare med polyrethan bussningar
MOMO ratt
Shortshift
Hela underredet är renoverat
Alla hjulupphängningsdelar är renoverade
Frontplåten är aningen ombyggd för att förenkla dragningen av tryckrör
Så! Nu är det bara att kontakta mig och säga vad ni vill köpa!
Ni når mig lättast via mailen!
Priser: Bud.
Plats: Stockholms området.
Mvh
Marcus
marcus_eraezer@yahoo.com