Rostig taklucka..

Här kan vi fråga varandra om tips och hjälp när vi har fått något klurigt fel på våra pärlor.
bcquest
Forumveteran
Inlägg: 204
Blev medlem: sön 27 mar 2011, 19:00
Ort: Svärtinge

Rostig taklucka..

Inlägg av bcquest »

Hej! Björn heter jag och är ny på forumet. Det började egentligen med att jag köpte en Mazda 626 till farsan men jag tycker så mycket om den så att jag vill behålla den. Den har drygt 13000 mil bakom sig och ägd av en gammal dam så jag tror nog att den har en del kvar att ge. Nu till det egentliga problemet, takluckan verkar inte ha varit i bruk på flera år för när jag till slut fick upp den så rasade det ner rost och det är alltså hål i plåten på takluckan. Går det att byta ut en plåtlucka mot en i glas eller är det helt olika lösningar? Den jag har är eldriven.

Tacksam för svar

Björnen
Användarens profilbild
mazdalover
Forumveteran
Inlägg: 655
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
Ort: bjuv
Kontakt:

Re: Rostig taklucka..

Inlägg av mazdalover »

det går att byta mot en i glas. JA. jag har själv gjort det man får byta hela mekanismen pga att dom är olika så man får riva ur all klädsel i taket.

har en grönmetalick plåt lucka liggandes men den är utan list då den är blästrad i kanten och rostskyds målad
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
bcquest
Forumveteran
Inlägg: 204
Blev medlem: sön 27 mar 2011, 19:00
Ort: Svärtinge

Re: Rostig taklucka..

Inlägg av bcquest »

Ok, då ska jag ta mig en funderare hur jag gör, tack för hjälpen!
rafir17984
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 09 feb 2024, 12:42

Re: Rostig taklucka..

Inlägg av rafir17984 »

Hälsningar! Varje ny dag är en möjlighet till nya upptäckter och äventyr. För att göra din dag ännu ljusare och säkrare, rekommenderar jag dig att använda Weather Widget https://vader.widget.info . Var medveten om alla väderförändringar och förbered dig på alla överraskningar från naturen tillsammans med detta fantastiska verktyg!
Skriv svar