Tickande reläljud

Här kan vi fråga varandra om tips och hjälp när vi har fått något klurigt fel på våra pärlor.
matsh37
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 12:52

Tickande reläljud

Inlägg av matsh37 »

Ja, som rubriken antyder så har jag något som tickar typ relä alternativt en tickande klocka från området under huvudbromscylinder och därikring. Det må så vara , men det skumma är att tickandet fortsätter även när batteriet är bortmonterat. Bilen är en 626 combi. Någon som hört talas om något liknande eller är det bara spöken under huven./Mats
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Tickande reläljud

Inlägg av Mazd »

Mysko! Det är i motorrummet, om jag förstår dig rätt?

Tickar det hela tiden? Även om bilen är kall och har stått länge?

Har du ABS? Kan det vara något där som bygger upp tryck och släpper av oberoende av el??? Gissar vilt nu?

Har haft tre kombisar, (eller Country Sedan:er som jag föredrar att kalla modellen), utan tickande, så jag står lite rådvill inför problemet.

Spöken under huven hittar man oftast i ickejapanska bilar, men man ska väl aldrig säga aldrig...
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Tickande reläljud

Inlägg av Speedo »

Låter mycket märkligt. Spec. om det låter även utan batteri. Vad var det för årsmodell på 626:an?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Skriv svar