Sida 3 av 3

Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88

Postat: mån 25 jun 2012, 19:19
av Mazd
Jag tror inte att det kommer in så mycket vatten vid plastpluggarna så att det märks. Jag tror på den eländiga skarven mellan skvalpplåten och övriga karrossen. Välkänt tråkigt ställe.

Rätta mig om jag har fel, men det du kallar värmespiralen med fjädrar som sitter vid fläkten, det tror jag är fläktmotståndet och jag tror även att det är där du har felet. Det är också ett mycket vanligt fel på "GY (Golden Years)". Kolla om inte en, eller flera "spiraler" är avbrända. Jag har tvinnat ihop avbrända "spiraler" försiktigt och det har funkat något år faktiskt.

Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88

Postat: ons 27 jun 2012, 21:02
av mazdalover
plastpluggarna läcker inte tillräckligt. det är skarven i botten som läcker garanterat. tänk på att allt regnvatten ifrån framrutan när bilen står stilla rinner utanför den plåten. kan utan problem ligga en cm vatten där bakom vid regn. kan till 99.99% garantera att det läcker i skarven.

Re: Hjälp med Vajrar till Fläktenheten 626 -88

Postat: tor 28 jun 2012, 13:17
av Speedo
mazdalover skrev:allt regnvatten ifrån framrutan när bilen står stilla rinner utanför den plåten. kan utan problem ligga en cm vatten där bakom vid regn. kan till 99.99% garantera att det läcker i skarven.
Min tanke var att eftersom jag inte fått något läckage ännu, så borde det ju inte vara för sent att "stoppa upp" den ev. påbörjade rosten.

Min tanke var att spruta ner (kanske hälla?) tunnflytande rostskydd genom dräneringshålet. Det borde ju då rinna och även lägga sig på samma ställen där vattnet hamnar (och skapar rost).

Är det något jag lärt mig under mina 39år ang. rost så är det att rost fixar man bäst innan det gått för långt...