Min andra GY (Golden Years)

Här kan vi posta våra fortlöpande projekt med tillhörande bilder osv.
bcquest
Forumveteran
Inlägg: 204
Blev medlem: sön 27 mar 2011, 19:00
Ort: Svärtinge

Re: Min andra GY (Golden Years) (Golden Years)

Inlägg av bcquest »

Jag kom på en grej.....Mazda var ju inne på att plocka hem rostfria karosser från Malta eller hur det var. Borde det inte finnas ett antal rostfria GY (Golden Years)-karosser i USA?

Det kanske blir en smula dyrt men möjligheten borde iaf finnas?
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Min andra GY (Golden Years) (Golden Years)

Inlägg av Speedo »

bcquest: Klart kul att läsa om din resa och se bilderna du tagit. Som sagt... klart imponerande bil, med de milen och de skicket. Vilken annan bil skulle klara det? Synd att vi inte hann träffas längre, men det är så där ibland... mitt uppe i sjukhusbesök, arbete, fredagslunch osv. ;)

Ps. Självklart spelar det ingen roll att bilen är uttagen -92. Det är ju rätt modell! Men när folk kommer hit och börjar prata om de nyare Mazdorna, så är vi alla vilse i pankakan :crazy: .
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Min andra GY (Golden Years) (Golden Years)

Inlägg av Mazd »

"GY (Golden Years)" i kombiutförande hängde ju med ända till 1996. Lite smågrejer ändrades väl, men det var rätt kaross. Dessa bilar är välkomna här tycker jag.

Vår medlem washout har hittat någon enstaka "GY (Golden Years)" i Kaliforninen, men det verkar inte finnas många där. De fina maltamazdorna har kanske hamnat i Afrika vid det här laget. Vi kanske får bege oss på safari för att jaga rostfria karosser? :)
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Min andra GY (Golden Years) (Golden Years)

Inlägg av Speedo »

Just ja, kombin fanns så länge...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Skriv svar