Hjälp Pendlande Tomgång

Här kan vi fråga varandra om tips och hjälp när vi har fått något klurigt fel på våra pärlor.
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Hjälp Pendlande Tomgång

Inlägg av Speedo »

Eftersom jag tycker att GYn, kanske speciellt hatchback med spoiler, har riktigt fina linjer så tar jag mig den glädjen att inte bara njuta av den fina mekaniken, utan av den yttre skönheten. Så för mig känns yttre vård och lite ”sminkning” värt det.

Kan dock erkänna att jag inte tvättat bilen på nästan hela vintern, men ändå fått kommentaren ”oj vilken blank bil du har”.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Användarens profilbild
datadavid
Forumveteran
Inlägg: 210
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 16:58

Re: Hjälp Pendlande Tomgång

Inlägg av datadavid »

Jag har haft exakt samma symptom, vill minnas att jag tog isär tomgångsmotorn och blåste ur utan resultat, och ställde in tomgångsvarvet, det finns nåt läge i ecu'n som man aktiverar genom att brygga några pinnar i diagnosuttaget(minnet är kass..)
Men har för mig det självläkte - tills insugspackningen sprack, då gick den konstant skitdåligt i flera månader tills jag fick tummen ur och bytte packning :D :think:
Min räcker dessutom att den står nån månad så blir bensinen dålig. Då kan den få lite liknande symptom kall.
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Hjälp Pendlande Tomgång

Inlägg av Speedo »

Kan bara säga så här, många år senare, att det självläkt. Nu kör jag den faktiskt ganska sällan, men har inte upplevt några konstiga tomgångsfenomen alls faktiskt på sernare tid.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Skriv svar