Dra längsgående bromsrören förbi tanken.

Om du vill dela med dig av och beskriva en reparation eller modifiering du utfört, steg för steg, kan du göra det här.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Dra längsgående bromsrören förbi tanken.

Inlägg av Mazd »

Instämmer helhjärtat angående att dra de längsgående rören vid torpedväggen. Har gjort det en gång, och förhoppningsvis aldrig mer. På bilar med ABS skulle jag tro att det är omöjligt utan att rensa bort en hel del grejer i motorrummet. Utan ABS går det men det är verkligen fruktansvärt.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
datadavid
Forumveteran
Inlägg: 210
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 16:58

Re: Dra längsgående bromsrören förbi tanken.

Inlägg av datadavid »

Ja, man hade fått demontera krängningshämmare och styrväxel för att ha en chans att dra det snyggt, nu blev det inget jag är stolt över direkt:D det var mycket lättare att dra instrumentrör på kärnkraften än detta!
Idag ska jag få tummen ur och dra den sista biten förbi tanken är tanken, hoppas det går lättare.
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Dra längsgående bromsrören förbi tanken.

Inlägg av Speedo »

Det gör det säkert. Lycka till! :thumbup:
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Användarens profilbild
datadavid
Forumveteran
Inlägg: 210
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 16:58

Re: Dra längsgående bromsrören förbi tanken.

Inlägg av datadavid »

Det gick helt ok, fick skarva ett rör som jag trodde jag tog generöst övermått på, vilket uppenbarade ett lustigt problem - röret jag köpt är metriskt 5mm yd, inte 3/16"/4.75mm, så jag fick brotscha ur några tiondelar ur skarvnippeln..
Tänkte vara ambitiös och byta slang och rör fram också, men det får vänta tills jag glömt denna pärsen. Får räcka med luftning..
https://ibb.co/rwKHcjN
Skriv svar