Switch till bakrutevärme

Här kan vi fråga varandra om tips och hjälp när vi har fått något klurigt fel på våra pärlor.
Användarens profilbild
datadavid
Forumveteran
Inlägg: 210
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 16:58

Switch till bakrutevärme

Inlägg av datadavid »

Den har alltid funkat när den vill på min pärla, har alltid trott att det beror på att tre trådar i bakrutan är av, men har märkt att den hoppar igång oftare nu, och dunkar jag under den hoppar den igång. Lutar alltså åt glapp i switchen.. nån som haft isär OCH fixat? Eller har en switch liggande?
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Switch till bakrutevärme

Inlägg av Mazd »

Jag kan säkert plocka en på någon av mazdorna, men skicket vet jag inget om.

Gör ett bra reportage med bilder där du försöker demontera och laga. Om något går sönder på kuppen så får du köpa en begagnad brytare av mig billigt.

Kanske det är läge att prova med en universal strömbrytare först innan du slaktar originalet?
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
datadavid
Forumveteran
Inlägg: 210
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 16:58

Re: Switch till bakrutevärme

Inlägg av datadavid »

Listisch idé mazd! Blir absolut bildreportage om jag plockar isär brytaren. Tänker ju att det är nåt motståndskänsligt avslag i originalswitchen, men det är ju lätt att kolla med en av/på brytare. Sen ska jag ge mig på att laga trådarna i rutan tänkte jag. Har nåt silverguck man kletar på, men tveksamt om det fungerar.
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Switch till bakrutevärme

Inlägg av Speedo »

Intressant! Min switch fungerar också till och från. Som tur är fungerar den oftast när det är kallt som tur är, av någon anledning. Den är ju återfjädrande och det känns som det är något relä i den som drar. Har aldrig blivit att jag tagit mig för att testa plocka ner och undersöka. Bilder skulle sitta fint!

Har för mig jag lagade min ruta med sådan färg för många år sedan och vad jag vet har det hållit faktiskt.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Skriv svar