Efterfrågas: Guide byte bromsskivor (med ABS-krans) bak

Om du vill dela med dig av och beskriva en reparation eller modifiering du utfört, steg för steg, kan du göra det här.
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Efterfrågas: Guide byte bromsskivor (med ABS-krans) bak

Inlägg av Speedo »

Åkte ju på massa annat, så har inte beställt dessa grejor än. Men det har ju varit mycket prat om märken på skivor för att lagren skall passa osv. Är det fortfarande rekommenderat att köpa de jag listat här ovan?

Ang din fina avdragar-simulering, Mazd, är det så luftigt som under tejprullen så man kommer åt med klorna så där?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Efterfrågas: Guide byte bromsskivor (med ABS-krans) bak

Inlägg av Mazd »

Jag har aldrig haft några problem med bromsdelar från A.B.S trots att priserna brukar vara låga. Lager vet jag inte om jag har använt av det märket. Det går nästan inte att lita på varumärken längre över huvud taget, det är bara tryck på kartong, tycker jag...

Jodå, det finns plats under abs-kransen för klorna på avdragaren. (Tejprullen är nedtryckt i bottenläget.)

Din nya press har nästan betalat sig när du flyttat över hjulbultarna och monterat lagren, Speedo. :thumbup:
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Efterfrågas: Guide byte bromsskivor (med ABS-krans) bak

Inlägg av Speedo »

Låter bra, och du har rätt Mazd!
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Skriv svar