"the blue smoking biatch"

Här kan vi posta våra fortlöpande projekt med tillhörande bilder osv.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: "the blue smoking biatch"

Inlägg av Mazd »

Ja, det verkar vara ett genomtänkt projekt som det ska bli spännande att följa.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
mazdalover
Forumveteran
Inlägg: 655
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
Ort: bjuv
Kontakt:

Re: "the blue smoking biatch"

Inlägg av mazdalover »

ja det ska det bli någon gång i sommar när man pallar bygga och har tillräckligt mycket pengar över
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Användarens profilbild
mazdalover
Forumveteran
Inlägg: 655
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
Ort: bjuv
Kontakt:

Re: "the blue smoking biatch"

Inlägg av mazdalover »

jaha nu har bilfan bestämt sig för att börja krångla.

den går riktigt dåligt när den är kall, men bra som fan när den är varm :?:
kollar felkoder = inga alls
bytat alla tempgivare = ingen skilnad
fördelare = ingen skilnad
luftmasemätare = ingen skilnad
databox = ingen skilnad
monterat en orginal lambdasond = ingen skilnad

vad mer kan vara fel???
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: "the blue smoking biatch"

Inlägg av Mazd »

Det var inte lätt! Du har kollat det mesta verkar det som.
Hur mår tändkablarna? (Om den går dåligt när det är kallt och fuktigt på morgonen,tänkte jag.)
Har Du bytt hela fördelaren med hallgivare och allt?
Kan tändspolen bråka temperaturrelaterat?

Jag gissar lite vilt här, som Du märker, för jag har tyvärr ingen bra idé!

Vet Du om det är på tändnings eller bränslesidan som det bråkar?
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
mazdalover
Forumveteran
Inlägg: 655
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
Ort: bjuv
Kontakt:

Re: "the blue smoking biatch"

Inlägg av mazdalover »

tyvärr vet jag inte om det är på bränslesidan eller om det är på tändsidan.

den går dåligt så fort motorn har blivit kall och ska starta den kan stå hela dagen i solen så att man bränner sig på huven men den är fortfarande knasig när den är kall.....

har testat begagnade andra tändkablar

fördelaren är bytad hela ja, med halgivare, rubbet alltså.

är konstigt fel japp som jag inte reder ut själv
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: "the blue smoking biatch"

Inlägg av Mazd »

Vad tror Du om att rigga en tändinställningslampa mellan tändspole och fördelare för att se om motorn misständer när den är kall?
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
mazdalover
Forumveteran
Inlägg: 655
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
Ort: bjuv
Kontakt:

Re: "the blue smoking biatch"

Inlägg av mazdalover »

kanske inte en dum ide

men jag lämnade bilen till värkstad i dag

humm värkar som oljetrycket är för högt enligt en jag känner inne på Mazda helsingborg
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Användarens profilbild
mazdalover
Forumveteran
Inlägg: 655
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
Ort: bjuv
Kontakt:

Re: "the blue smoking biatch"

Inlägg av mazdalover »

Mazda hittar inga fel....... va fan

de ska desutom ha 1500kr för felsökning :( fast dom djävlarna inte hittade felet
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: "the blue smoking biatch"

Inlägg av Mazd »

Ja, vad ska man säga om verkstäder? Det är ta mig f*n bättre med en vedbod! Tänk vad spolarvätska man får för 1500kr. Tre flaskor Bollinger (Mazdamums).

Hur kom dom fram till att oljetrycket var för högt då? Vad skulle kunna orsaka det i så fall?

Det är alltså bara att leta vidare på egen hand, eller? Lycka till och trevlig helg mazdalover!
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Användarens profilbild
Speedo
Webbplatsadministratör
Inlägg: 2699
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 17:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: "the blue smoking biatch"

Inlägg av Speedo »

Jag har aldrig fattat hur verkstäder kan jobba på det sättet. Finns väl ingen annan branch där mans skulle betala för ingenting. Dom har sett felet och felsökt det men erkänner att dom inte klarar av att hitta det men vill ändå ha betalt? Tragiskt...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Skriv svar