Hjulinställning

Här kan vi fråga varandra om tips och hjälp när vi har fått något klurigt fel på våra pärlor.
Användarens profilbild
datadavid
Forumveteran
Inlägg: 210
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 16:58

Hjulinställning

Inlägg av datadavid »

Hittar ingen tråd om detta så livar till det med en. Hur ställer ni hjulen? Rakt fram eller med lite tå in? Jag har bara hafsat till det med långa vinklar fastspända på bromsskivorna tidigare och fått det någorlunda. Nu känns det som höger hjul pekar lite åt höger, trots att jag försökte ställa hjulen med nån ytterst liten grad inåt på båda. Måste man ta av plastskivorna som sitter mellan hjulhus och motorrum? Misstänker att alla skruvfästen kommer vara rostigt mjöl som vanligt och undviker helst den pinan :D
Användarens profilbild
Mazd
Moderator
Inlägg: 3323
Blev medlem: fre 07 dec 2007, 19:54
Ort: Söderköpingstrakten

Re: Hjulinställning

Inlägg av Mazd »

Långa vinklar fastspända på skivorna ska man inte fnysa åt. 8-)

Här är en gammal tråd från tiden när jag skruvade i en liten vedbod.

viewtopic.php?f=4&t=351&p=2189&hilit=hj ... dbod#p2189

Tyvärr måste plastskydden av för att komma åt att mäta, men det finns åtminstone en passage för måttbandet genom motorrummet.

Edit: Nu blev jag osäker för det ser ut som om plastskydden sitter kvar på bilden i min gamla tråd...
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Skriv svar