Inre styrleder.
Postat: ons 26 jan 2022, 17:35
De inre styrlederna brukar hänga med länge. Och det är tur för de är hemska att byta. Särskilt de som är låsta i styrväxeln med spännstift som de är på min 2,2-kombi. Teoretiskt så går det att komma åt allt när det sitter på bilen, men i praktiken så vill jag påstå att hela styrväxeln bör demonteras från bilen för att ha en chans. Och inte ens då är det roligt.
Har i dagarna genomfört den här operationen, och den har kantats av motgångar. Avdragen utdragare som fastnat i spännstift och säkert tio utslitna eller avdragna borr som också fastnat, och våld av en omfattning så att det känns som om man drar sönder hela styrväxeln. Men nu är lederna bytta och spännstiften ersatta med stoppskruvar.
Har i dagarna genomfört den här operationen, och den har kantats av motgångar. Avdragen utdragare som fastnat i spännstift och säkert tio utslitna eller avdragna borr som också fastnat, och våld av en omfattning så att det känns som om man drar sönder hela styrväxeln. Men nu är lederna bytta och spännstiften ersatta med stoppskruvar.