Bränsleförbrukning
Re: Bränsleförbrukning
Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig för att inte någon ska tro att jag kör fortare än tillåtet, för det gör jag naturligtvis inte...
Kör Navajo-stuket: "- Det sägs att..."om man kör på ren BF95 och med vinterdäck mellan Sundsvall och Stavsjö och håller 140km/h där det är möjligt så vill en GY (Golden Years) 16v Country Sedan ha 0,92liter per mil.
Kör Navajo-stuket: "- Det sägs att..."om man kör på ren BF95 och med vinterdäck mellan Sundsvall och Stavsjö och håller 140km/h där det är möjligt så vill en GY (Golden Years) 16v Country Sedan ha 0,92liter per mil.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Bränsleförbrukning
Det låter ju inte alls dåligt...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Bränsleförbrukning
Tyckte först att det lät mycket med tanke på att det även sägs att samma bil tar ca 0,75liter per mil vid försiktig blandad körning... Men mil efter mil på 4000rpm är väl inte så ekonomiskt förstås...
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Bränsleförbrukning
Det sägs väl också att när man passerar 90-100km/h, så börjar förbrukningen öka ordentligt. Sedan hade du ju vinterdäck osv.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Bränsleförbrukning
Njaee... Inte jag direkt... Liksom mer att det sägs att man hade vinterdäck...
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Bränsleförbrukning
Sorry, jo, menade ju det...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: Bränsleförbrukning
Hehe, tror det finns en engelsk internetterm för detta: SWIM (Someone Who Isn't Me).
Men det väl som ganska rimlig förbrukning eftersom personen ifråga hade ganska bråttom
Men det väl som ganska rimlig förbrukning eftersom personen ifråga hade ganska bråttom
Tidigare fordon: Mazda 626 1988 2.0l i Nya Zeeland
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Re: Bränsleförbrukning
Nej, den lömske Mr SWIM vill man för allt i världen inte föväxlas med!
Det sägs även att han bytt ut kat:en på en 2,2:a mot en bit rör av ren ondska (och lite nyfikenhet) för att se hur stor skillnaden i effekt blev... Det sägs att skillnaden blev märkbar. Det sägs även att det snart är tid för besiktning så Mr SWIM får krypa under bilen och ställa allt till rätta igen.
Med största sannolikhet kommer han till helvetet när han dör... Kan ju vara en tröst för oss andra skötsamma människor.
Det sägs även att han bytt ut kat:en på en 2,2:a mot en bit rör av ren ondska (och lite nyfikenhet) för att se hur stor skillnaden i effekt blev... Det sägs att skillnaden blev märkbar. Det sägs även att det snart är tid för besiktning så Mr SWIM får krypa under bilen och ställa allt till rätta igen.
Med största sannolikhet kommer han till helvetet när han dör... Kan ju vara en tröst för oss andra skötsamma människor.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Bränsleförbrukning
Undra hur många hästar katten äter upp egentligen?
Ehm... lät nästan lite kul det där
Ehm... lät nästan lite kul det där
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
- mazdalover
- Forumveteran
- Inlägg: 655
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 01:27
- Ort: bjuv
- Kontakt:
Re: Bränsleförbrukning
på 16v motorn gör det enorm skilnad PÅ FULL GAS på 2,2 knappt märkbart på FULL GAS
grövre avgas sportluftfilter kat-ersättare gör bara nytta på FULL GAS så det är inget som rekomenderas om man inte som jag ligger och tokvarvar 24-7
EDIT: håll er under 3000varv och halv gas så ska ni se att det är biligare att köra då databoxen går in i full-effekts-läge och fetar upp bränslet för mer effekt
grövre avgas sportluftfilter kat-ersättare gör bara nytta på FULL GAS så det är inget som rekomenderas om man inte som jag ligger och tokvarvar 24-7
EDIT: håll er under 3000varv och halv gas så ska ni se att det är biligare att köra då databoxen går in i full-effekts-läge och fetar upp bränslet för mer effekt
http://www.garaget.org/mazdalover
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.
kör: Mazda mx-3 2,5 24v V6. Mazda 626 kombi TWR 2,0i 16V (TURBO). VW polo 1,4i. SAAB 9-5 kombi 2,0t.