626 2.2i utan gnista
Re: 626 2.2i utan gnista
Kan bara hålla med Mazd...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: 626 2.2i utan gnista
Bara för att den fungerat felfritt under en längre tid så startade den inte i morse då jag hade bråttom till jobbet Tur att man har en bil till som alltid startar..är väl dax att hämta ut den där fördelaren nu kanske.
626 2.2i 12v 4wd -92
Re: 626 2.2i utan gnista
Jag trodde du redan bytt fördelaren. Intermitenta fel lagar sig sällan själv tyvärr, dom bara kommer och går med olika intervaller.
GYs är annars bland dom driftsäkraste bilarna där ute. Men du verkade väl haft otur och fått tändsystemet från nyare modellen verka det som. Min Mazda har svikit mig två gånger sedan jag köpte den 2002, och bägge gångerna har det varit batteriet som varit dött, och det kan man knappast skylla bilen på.
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: 626 2.2i utan gnista
Har inte haft tid att byta i veckan så jag har åkt så länge det fungerat, men vad tusan den har ju fungerat bra i 29000 mil vilket får anses som godkänt Hade egentligen planer på att sälja bilen precis innan det började krångla med tändningen men jag börjar ångra mig. Har ju aldrig haft en så bra vinterbil som denna, 4x4 med 50-50 drivning och ABS, vad kan man mer begära
626 2.2i 12v 4wd -92
Re: 626 2.2i utan gnista
Ja, 4wd är ju grymt! Vilka modeller osv finns det på egentligen? Har du nån koll Mazd?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: 626 2.2i utan gnista
Tror faktiskt bara det var kombin med 2,2i 12v som fanns som 4WD. Vet inget om dessa bilar, tyvärr. Vore kul med några bilder underifrån på kraftöverföring, bakaxel mm. Hade inte haft något emot 4WD i vintras heller, vill jag lova... Vilket j*vla elände jag hade med Mazdorna i den västernorrländska snön.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: 626 2.2i utan gnista
Måste tillägga att en "Golden Years"-kombi med fyrhjulsdrift känns lite som den ultimata bilen...
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: 626 2.2i utan gnista
Hehe, jo faktiskt, och speciellt för dig. Men hur är det, är det verkligen en äkta GY (Golden Years) egentligen? Den är ju efter -91, och visst är det en liten mix mellan GY (Golden Years) och kommande modeller?Mazd skrev:Måste tillägga att en "Golden Years"-kombi med fyrhjulsdrift känns lite som den ultimata bilen...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: 626 2.2i utan gnista
Hmm, hehe, det är ju en definitionsfråga förstås... "De gyllene åren" inträffade ju de facto 1988-1991. Men kombin hade ju samma modellkod (GV) flera år senare, så nog räknar jag alla GV som Golden Years-bilar. Förövrigt är det vad jag förstår ingen som är riktigt säker på exakt vilket år Jesus föddes, så följdaktligen kanske vi egentligen kör omkring i årsmodell 2006-2009... Det ser nästan ut så när man ser din Mazda, Speedo... Det här med tid är så abstrakt, tycker jag......
Nu har vi ju i den här tråden sett bevis på lite olikheter i tändsystemet på 2,2i 12v motorn, men ett snarlikt system sitter ju i min 2,0i 16v från 1989...
Apropå det... Dev: Du har inte tändförställning med vacuumslangar till fördelaren, va?? (Det är det på 2,2i 12v 88-91.)
Nu har vi ju i den här tråden sett bevis på lite olikheter i tändsystemet på 2,2i 12v motorn, men ett snarlikt system sitter ju i min 2,0i 16v från 1989...
Apropå det... Dev: Du har inte tändförställning med vacuumslangar till fördelaren, va?? (Det är det på 2,2i 12v 88-91.)
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).