Nu har jag haft en liten stund (15 min) att kolla lite på problemen igen
Ser nu att det är den gråa givaren som jag råkat ha sönder. Alltså den har spruckit så att den vill hoppa ur termostathuset liksom. Om jag kört bilen ett tag och öppnar huven och trycker tillbaka givaren ner i huset så startar fläkten. (Glömde dock att lyssna om reläet klickade) När jag sedan släpper givaren så den hänger löst igen så stannar fläkten. Troligtvis fungerar alltså själva givaren, men ska försöka limma själva givarhuset så att den håller sig på plats. Själva fästet är det ju som spruckit. Ska försöka hinna med mera imorn...
Tomgångsproblem och kylarproblem
Re: Tomgångsproblem och kylarproblem
Hur går det med bilen?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Tråkigt att behöva säga det men den gick till skroten precis. Hade helt enkelt inte tid att meka med den. Så mkt annat som upptar min tid just nu tyvärr. Stort tack för all hjälp jag fått här och lycka till med era pärlot och hoppas ni har större tur än jag med dom /William
Tråkigt... ja, speciellt det där med växellådan lät ju inte kul. Man renoverar ju inte sånna själv, och en utbytes automat vore nog varken lätt att hitta eller montera.
Dom flesta andra har nog haft mer "tur" med sina. Mazd har tex gått närmare 450000mil tror jag...
Dom flesta andra har nog haft mer "tur" med sina. Mazd har tex gått närmare 450000mil tror jag...
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo