Det tar ett bra tag innan motorn blir varm (enl tempmätaren iaf men den kan vara något missvisande, varför följer) har fortfarade ruskigt dålig värme från värmepaketet men när värmen väl gått upp på normal så känner man att det blir liiiite värme iaf, en del mer om man gasar på och håller över 4000 varv men inte direkt något som kan kallas varmt när det är -15 ute. Nu till det jag blir mest brydd över.
Övre slangen till kylaren, som går från termostathuset samt kylaren blir varma när motorn blir varm men den nedre slangen från kylaren är iskall. Förstår inte HUR detta går ihop. Kör jag med bilen så är det ju kylaren som tar emot den största delen av kyleffekt så logiskt sett bör inte den bli särskilt varm om jag inte har cirkulation på vattnet i systemet. Varm kylare, kall slang, jag



Någon som har en teori om hur detta går till? Och när jag säger att kylaren blir varm så menar jag VARM.
Luft i systemet?
Pump som lagt ner?
Stopp någonstans?
En 626:a som bryter mot mitt logiska tänkandes fysiska lagar?