Ok... fast jag har fått för mig att knutar ändå sällan går sönder, bara damaskerna är hela. Fast dom har ju en gräns såklart. Hur långt kan en knut gå tro, om den inte utsatts för trasig damask?
Tog lös eländet ikväll, och när vi undersökte yttre knuten så blev jag lite besvärad då jag såg att fettet jag fått verkade ha skiktat sig med det gamla. Den går också ganska trögt och "hugger" när man vispar runt axeln i knuten.
Exakt så här står det på tuben, nu när jag kollat ordentligt:
Megatech
Bushlube
Special lubricant for fitting CV-joint boots and other rubber components. Initially slippery. Non-slip when dry. Use sparingly.
Non hazardous, water soluble
Är det bara jag... eller verkar det här vara fel fett för att ha inne i drivknuten? Det är blått och vattnigt. Precis likt det jag tidigare haft till bromsok. Vattenlösligt...? Vad jag googlat mig fram till så skall man ha ett "high preassure greast" till knutarna...
Tänkte fara till bilfirman imorrn och ifrågasätta... om det verkligen är fel fett så är det ju nästan frågan om man inte skulle få bli ersatt? Känns ju definitivt också som att jag måste göra något åt den andra knuten också...