en 626 med 1,6?? trodde fan inte att dom slängde in så små myggmotorer i 626

det minsta jag har sätt är 1,8 förknasare på våra modeller från fabrik.
bara så du vet GLÖM det. motor har för mycket effekt för det för att det ens ska gå att regga. 2,2an har precis tillräckligt med effekt så det går regga in med 2,0 16v.
den enda chansen är att byta motor, växellåda, hjuluphängningar, styrning och bromsar och sfro regga den som ombyggt fordon. det kalaset går minst på 5000kr bara för att få regga det. sedan har du alla delar och liknande på det och jobb. biligaste är att köpa en 626 16v då behöver du inte göra ett skit förutom att tuta och köra. vissa 16v hadde sportpaket då får man mer skålade säten, glaslucka, sportfjädring(hårdare dämpare). vissa hadde oxå ac som standard.
MAX 20% effektökning och MAX 10% vridökning är godkänt på våra modeller då Mazda ej uppget något max effekt till våra karosser.
på 2,2an som har 115-116hk är på håret att byta till en 2,0 16v som ligger på 1kilowatt för mycket effekt, pga vridet minskar i det motorbyte så går dom med på det (undantag)
inte bara det sedan måste du byta hela kabelhärvan då dom är helt olika och har inget gemensamt (inte kul) och att få alla tåtar och kablar rätt är inte kul.
4 väckor tog det mig att få rätt på allt det elektriska och då behövde jag kabelhärvan från tre olika bilar....
min kabelhärva består av: bakre original kombi modiferad med omstiftade kontakter vid a-stolpen, cupe 16v-motorstyrningskablar, och 5dörras kabelhärva till instrumentpanelen och övrig elektronik. alla kabelhärvor är från 16v förutom min bakersta som är en modifierad 2,2 kombihärva.