626 GY (Golden Years) vid Hamilton Field
626 GY (Golden Years) vid Hamilton Field
Här har vi en GY (Golden Years) 626 jag brukar passera på löprundor ute vid jobbet på Hamilton Field, Novato, Kalifornien (fd. flygvapenbas). Tänkte jag skulle dokumentera den innan jag slutade jobbet där ute, då det är en av mycket få 626:or jag sett i Kalifornien. Inte i toppskick direkt, men enligt nummerplåten bak verkar den vara registrerad och i trafik. I övrigt kunde jag inte se några tecken på exakt vilken modell eller motor det kan röra sig om. Även ett par bilder på dess sammanhang i ett ganska prydligt bostadsområde.
Tidigare fordon: Mazda 626 1988 2.0l i Nya Zeeland
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Re: 626 GY (Golden Years) (Golden Years) vid Hamilton Field
Tackar för den rapporten, washout!
Sätt en lapp på rutan. Ägaren kanske är dum nog att byta mot en Saab? Den siste idioten är inte född (i en krubba) och vise män verkar utrotningshotade, det tycks särskilt märkbart i juletider...
Sätt en lapp på rutan. Ägaren kanske är dum nog att byta mot en Saab? Den siste idioten är inte född (i en krubba) och vise män verkar utrotningshotade, det tycks särskilt märkbart i juletider...
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: 626 GY (Golden Years) (Golden Years) vid Hamilton Field
Solblekt i plasten (och trasig grill) men inte en rostprick
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: 626 GY (Golden Years) (Golden Years) vid Hamilton Field
Kul att studera de här bilderna!
Har ni tänkt på att sidoblinkers i framskärmarna saknas? Likaså strålkastarspolare. Ingen "vinge" på vänster torkararm. Kofångarna är lackade bara på översidan.
Har ni tänkt på att sidoblinkers i framskärmarna saknas? Likaså strålkastarspolare. Ingen "vinge" på vänster torkararm. Kofångarna är lackade bara på översidan.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: 626 GY (Golden Years) (Golden Years) vid Hamilton Field
Hehe, det är som fin fem fel!
Du hittade fyra, jag tror jag hittade det femte: ett extra bromsljus i bakrutan. Original eller eftermontage? Ser original ut. Eller har våra sedan också det?
Vad är det för konstigt som sitter till vänster om bakrutan?
Du hittade fyra, jag tror jag hittade det femte: ett extra bromsljus i bakrutan. Original eller eftermontage? Ser original ut. Eller har våra sedan också det?
Vad är det för konstigt som sitter till vänster om bakrutan?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: 626 GY (Golden Years) (Golden Years) vid Hamilton Field
Ja, bromsljuset ser original ut. Jag vet inte heller om det fanns på "våra" sedaner.
Det är luftventiler vid sidorna av bakrutan som ser lite märkliga ut, men det är det på alla sedaner har jag för mig. På bilden ser det extra konstigt ut eftersom det vänstra är i ljuset och det högra i skuggan.
Det är luftventiler vid sidorna av bakrutan som ser lite märkliga ut, men det är det på alla sedaner har jag för mig. På bilden ser det extra konstigt ut eftersom det vänstra är i ljuset och det högra i skuggan.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: 626 GY (Golden Years) (Golden Years) vid Hamilton Field
Rost kunde jag inte se någon heller, och har den gått hela sitt liv på västkusten så är den nog så gott som rostfri. Bifogar närmare titt på de sportiga luftventilerna bak. Vet att min Mazda i NZ hade dessa också. Överlag är den väldigt lik det exemplaret, förutom annorlunda blinkers, lacken ovanpå kanten på kofångarna samt avsaknaden av modell/motor-beteckning (min hade "2.0" skrivet där bak och "GLX" framme vid vänster framskärm). Inuti kanske det finns fler skillnader, tog dock ej så ingående bilder .
Tidigare fordon: Mazda 626 1988 2.0l i Nya Zeeland
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Re: 626 GY (Golden Years) (Golden Years) vid Hamilton Field
Ventilerna vid bakrutan är bara på vänster sida.. hmm. Jag har då inte sett det där förut.
Kromlist i framkant på huven?
Kromlist i framkant på huven?
Mazda 626 2.2i 12v -90 / Mazda.chotai.se / www.garaget.org/Speedo
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Målsättning: så nära nyskick som möjligt!
Re: 626 GY (Golden Years) (Golden Years) vid Hamilton Field
De är på båda sidor, är bara som Mazd påpekade lite svårt att se eftersom en är i sol och en i skugga. Kromlisten hade jag på NZ-mazdan också.
Förslaget om att byta mot saab är ju inte helt oävet heller . Tyvärr gick ju min 9-3 i upstate new york i ett antal år så är därmed inte lika rostfri som Mazdan. Den har dock hyffsat ljud och pigg motor samt varit ganska problemfri hittils, så jag är nöjd!
Förslaget om att byta mot saab är ju inte helt oävet heller . Tyvärr gick ju min 9-3 i upstate new york i ett antal år så är därmed inte lika rostfri som Mazdan. Den har dock hyffsat ljud och pigg motor samt varit ganska problemfri hittils, så jag är nöjd!
Tidigare fordon: Mazda 626 1988 2.0l i Nya Zeeland
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Nuvarande fordon: Saab 9-3 SE 2002, Saab 900 SPG 1985, Triumph Street Triple R 2009
Re: 626 GY (Golden Years) (Golden Years) vid Hamilton Field
Kromlisten i framkant på huven var på alla 88-90a tror jag. (En riktig fukt- och smuts-samlare.) Jag tycker att det är lika snyggt både med och utan den listen. Ja, nu ser jag att blinkersglasen är orange på sidorna.
Undrar hur länge vi kan hålla på och studera de här bilderna och hitta skillnader. Det här är jättekul (för en mazdanörd) tycker jag!
Säkerhetsbältenas infästningar är föga förvånande annorlunda mot våra också ser jag.
Undrar hur länge vi kan hålla på och studera de här bilderna och hitta skillnader. Det här är jättekul (för en mazdanörd) tycker jag!
Säkerhetsbältenas infästningar är föga förvånande annorlunda mot våra också ser jag.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).