Har inte heller någon aning om hur fästena ser ut, för det fanns inte så mycket kvar av dem att de kunde se ut särskilt mycket alls... Här är en bild på ett av mina hemmagjorda fästen, efter borttagning av lös rost och behandlat med tunnflytande rostskydd. Gjort av plattjärn och byggbeslag. Jag minns att det var klurigt att få alla bulthål att komma rätt i förhållande till varandra. Så jag är som sagt väldigt glad att dessa fästen hänger med ett par år till.
Vid (Gud förbjude) påkörning bakifrån är nog våra kofångare mest av symbolisk karaktär. Här tänker jag i stället att verka förebyggande. Mer om det senare.
GY (Golden Years) hatchback har lite mer raffinerade fästen för bakre kofångaren. Sinnrikt pressad plåt på japanskt manér, vill jag minnas.
Golv, balkar och trösklar fram. 2,2-kombin.
Re: Golv, balkar och trösklar fram. 2,2-kombin.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Re: Golv, balkar och trösklar fram. 2,2-kombin.
Så var det det här med att avhålla medtrafikanter från att skada mina bakre kofångarfästen... Vi får väl se om det funkar.
Mvh
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).
Mazd. Mazda 626:or Hgv ("Country Sedan") 2,0i 16v -89 och Hgv 2,2i 12v -90b och Hgv 2,0i 8v -89 och Hatchback 2,2i 12v -90b och Coupé 2,0i 16v -89 och E2000 4WD -89 (och Jeep CJ-7 -79).